post

Най-разпространени са леките ремонти, обхващащи смяната на осветителни тела, пердета, килими и декоративни елементи

Близо 80% от българите извършват домашните си ремонти сами или с помощта на близки и приятели. Това показват резултатите от национално изследване, реализирано за пета поредна година от Mr. Bricolage. Любопитното проучване за навиците относно поддръжката на жилището и градината обхваща София и големи градове като Пловдив, Бургас и Варна.

Най-разпространени са леките ремонти, обхващащи смяната на осветителни тела, пердета, килими и декоративни елементи, които допринасят за уюта на дома. 38.1% от анкетираните са реализирали подобен проект през последните 12 месеца, а 29.1% планират такъв за следващата година. Смяната или изграждането на отопление и климатизация са осъществени само от 6.1% от запитаните.

За ремонтните дейности българите най-често се съветват с приятели и познати или търсят идеи и информация онлайн. Въпреки това интернетът все още е непопулярно място за пазаруване на такъв тип продукти: само 7 % от анкетираните купуват необходимите артикули онлайн. Най-предпочитаното място за такива стоки си остават големите вериги като Mr. Bricolage.

Според проучването, за втора поредна година най-популярната верига магазини от типа „Направи си сам“ е Mr. Bricolage. Повече от половината участници споделят, че са пазарували от обект на веригата в последните 12 месеца, а над 30% заявяват, че това е любимото им място за пазаруване. Причините са голямото разнообразие от продукти, удобството да се закупи всичко от едно място, добрата подредба на магазините, удобният паркинг, както и възможността да се обсъдят различни идеи с компетентни консултанти.

В отговор на интереса на потребителите, през пролетта на 2015 г. веригата Mr.Bricolage разшири своята мрежа, отваряйки трети магазин в столицата в най-големия в България търговски център Sofia Ring Mall. Той е с изцяло нова и модерна визия, ориентирана към потребителските нагласи чрез концепцията „Направи си сам“ (Do It Yourself).

Mr. Bricolage в Sofia Ring Mall дава възможност на клиентите да се снабдят с всичко необходимо за освежаване, поддръжка и по-мащабен ремонт на дома, както и да съчетаят любими занимания, като шопинг, кафе с приятели и различни забавления. В новата локация е налице цялото разнообразие от 45 000 продукти, познати на клиентите на веригата, както и най-актуалната продуктова колекция. Артикулите са обособени в тематични кътове – Цветен тониращ център, Ателие за рамки, отдели Декорация, Осветление, Баня, градински център с външна площ от 700 кв.м., както и секции с различни подови настилки и разбира се, всичко необходимо за поддръжката и бързия ремонт, като електроматериали, ВиК, инструменти и железария. 

Цветният тониращ център разполага с неограничен брой цветове на латекси, с разнообразие от бои, лакове, мазилки и удобен кът за разглеждане, тестване и визуализация на цветовете. В отдел Декорация са представени комбинации от цветове и материи на пердета, щори, тапети, домашен текстил. Ателието за рамки предлага готови рамки и по поръчка, а отдел Осветление обхваща осветителни тела с модерен дизайн в комбинация с икономичното LED осветление. В отдел Баня се намира най-новата колекция на плочки, санитарна керамика, душ кабини, душ системи и аксесоари.

One thought on “Близо 80% от българите извършват домашните си ремонти сами

  1. Донякъде е добре, но много са и случаите, когато става по-лошо. Човек не бива да си надценява уменията. Аз предпочитам да дам малко повече пари и да извикам свястни къртачи, строители или каквито майстори са нужни, за да свършат ремонта. Поне ще знам, че работата ще се свърши качествено.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *