post

Българският туризъм има потенциал да реализира приходи от 10 млрд. евро годишно, докато сега постига 3-4 млрд. евро

През тази година туристическият сезон ще е най-силният за целия преход от 1990 г. досега, прогнозира пред Нова телевизия председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин.

По думите му това става “без да искаме”, защото “цялата геополитика работи за нас” и се отчита увеличение на броя на туристите на всички пазари – от съседните държави, от Чехия, Полша, Германия, Великобритания, които преоткриват България.

Според Рагин лошият имидж на страната се дължи основно на неблагоприятните публикации в българските медии, където “от сутрин до вечер казваме колко сме лоши”. Той направи сравнение с Хърватия, която по думите му годишно отделя по 100 млн. евро за реклама на туризма си, за агресивен пиар и маркетинг и нискотарифни полети. “Имаме 10 пъти по-добра материална база от Хърватия и Черна гора”, каза Рагин. Помолен да коментира презастрояването, отговори: “Те имат десет пъти повече брегова ивица, ние имаме 300 км – какво да направим. Загубихме четири войни, взеха ни Беломорието, а от Черноморието това остана”.

По думите на председателя на асоциацията българският туризъм има потенциал да реализира приходи от 10 млрд. евро годишно, докато сега постига 3-4 млрд. евро. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *