post
През последните 5-6 г. жалбите до Комисията за защита на потребителите са се увеличили близо два пъти. През миналата година броят им е 21500. Това съобщи председателят на регулатора Димитър Маргаритов, цитиран от пресцентъра на институцията.
“Това означава, че хората са по-активни, по-добре информирани, защото човек обикновено се обръща за защита към дадена институция, когато знае, че има право на това и когато в повечето случаи се е опитал да си помогне сам, но не е успял”, коментира Маргаритов.
Една трета от жалбите са свързани с проблеми в областта на телекомуникациите. Друга значителна част от оплакванията са в търговията на дребно с електроуреди и битови уреди.
“Около 60% от случаите през миналата година са получили благоприятно за потребителите развитие, т.е. не само сме открили нарушения и сме санкционирали търговеца, но сме успели да направим така, че потребителят да усети положителната намеса на органа”, обобщи председателят.
Жалби до КЗП могат да бъдат подавани и онлайн, като в този случай във всеки един момент потребителят
може да следи нейното движение.

Маргаритов съобщи, че се подготвя регламент, който на европейско ниво да въведе нова законодателна рамка на геоблокирането при електронната търговия на територията на ЕС. С въвеждането му онлайн търговците ще бъдат задължени да прилагат еднакви условия спрямо всички граждани в общността.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *