post

Системите за управление на мултимедийно съдържание са на път да променят търговските и публични пространства. Екраните отдавна са част от магазините и заведенията, включително и в България. Това, което се променя през последните месеци, обаче е навлизането на нови дигитални решения, които разширяват възможностите за управление на видео съдържанието и предоставяне на по-персонализирано изживяване на клиентите.

„През следващите години се очаква сериозен ръст при използването на екрани в различни публични пространства – заведения, магазини, молове, болници и административни сгради. Причината за нарастващия интерес е в новите „облачни“ решения, които позволяват съдържанието да се управлява много по-ефективно. Един служител в централния офис на търговска верига вече може да промени видео съдържанието в множество нейни обекти с няколко клика в реално време. Именно тази гъвкавост е в основата на ръста на сектора по света, а от скоро – и в България“ – обяснява Николай Калчев, основател и управител на системния интегратор Велокс.

Компанията е разработила първата по рода си българска мултимедийна платформа за интелигентно управление на видео съдържанието Velox Media Cloud. Тя е „облачна“, базирана е на операционната система Android и включва сървърна част, клиентски софтуер и хардуерни устройства, които се прикрепят към различни типове екрани, достъпни в магазините.

Нови възможности за ритейл бранша

Добавянето на интелигентност към мултимедийните решения в търговските обекти променя много неща. В модните магазини големи вертикални екрани могат да показват манекени с дрехи от нови колекции в цял ръст, създавайки много по-пълноценна представа за продуктите. В търговските обекти за бързо-оборотни стоки пък екраните могат да придадат живот на пространството с щандовете, където примерно сред хранителните стоки да се появяват видеоклипове с популярни кулинарни предавания или с различни рецепти за готвене. Клиентите на дадено заведение пък могат във всеки момент да видят видео с новото меню, да „надникнат“ в кухнята или пък да бъдат „отведени“ в друг град или популярна туристическа дестинация чрез стрийминг на живо.

Решението работи с различни типове екрани – от големи видеостени, до таблети и други устройства, които са по-подходящи за малки щандове – например за часовници, бижутерия и др. То е подходящо също за маркетингови агенции, организатори на събития и локални медийни услуги, които могат чрез него да създават локални новинарски или рекламни мрежи. Основно предимство е, че видео съдържанието вече може да се променя отдалечено по всяко време, по желание на мениджмънта в централния офис, без да се налага никой от служителите в съответния магазин или заведение да се занимава с намиращите се там екрани.

Екранната култура променя публичното пространство

„Екраните, във всичките им форми, вече са неразделна част от поп културата. Те променят публичните пространства, оформят облика на сгради и цели градове. Очаквам тази тенденция да се задълбочи с преминаването към т.нар. пост – мобилна ера, когато ще можем да достъпваме желаното съдържание през множество различни екрани около нас. Затова целта на екипа ни е от сега да се позиционираме в този сегмент с първото българско цялостно решение за управление на мултимедийно съдържание“ – добавя Николай Калчев от Велокс.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *