post

Eдин от най-големите брандове за масова мода H&M ще премине изцяло на устойчив памук до три години (до 2020 г.). Тази цел е част от усилията, които компанията полага, за да ограничи негативния си отпечатък върху околната среда, пише Дневник.

През изминалата година ( 2016 г.) 43% от памука, който компанията използва, е от устойчиви източници. Това означава, че за три години H&M поема ангажимент да увеличи този дял с повече от половината (или 57%).

Тази амбициозна цел е част от ангажиментите, които H&M залага в годишния си доклад за устойчивост за 2016 г. Отчетът беше представен с участието на регионалния мениджър Сандрин Галпароли пред журналисти в България седмица след официалното му представяне в Стокхолм (4 април) заедно с новата им пролетна колекция Conscious Exclusive от дрехи, изработени от устойчиви материали като органичен памук, пластмасови отпадъци от океана и рециклиран полиестер.

До 2030 г. компанията обещава да използва само рециклирани и други устойчиво добити материали във всички свои продукти. През 2016 г. този дял е едва 26%. Идеята е това да става с различни мерки и подходи, а крайната цел е брандът да затвори кръга на производствения си цикъл, така че на финала да няма отпадък и всичко да бъде използвано като ресурс.

Един от ангажиментите, с които брандът смята да постигне тази цел, е да има верига за доставки с неутрално влияние върху климата до 2030 г. и 100% енергия от ВЕИ, като в момента делът му вече е 98%.

За последната година H&M е намалила въглеродните си емисии с 47%, отчитат още в документа.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *