post

Само рекламата на българското председателство на Съвета на Ес ще глътне близо 7.3 млн. лева. Това се разбира от приетата от служебния кабинет за целта Комуникационна стратегия, предложена от ресорния служебен вицепремиер Деница Златева. Около 2/3 от парите – близо 5 млн. лева, ще отидат, за да разберат българските граждани какво представлява председателството и какво ще се случва през въпросните 6 месеца. Останалите 2.4 млн. пък ще бъдат похарчени за реклама в чужбина.

Националният център по подготовката и провеждането на Българското председателство на Съвета на ЕС трябва всеки момент да обяви обществена поръчка за изработването на сувенири, предаде БГНЕС. Предвиденият бюджет е точно 1 млн. лв. “Всяко председателство изработва специални подаръци в няколко категории – за VIP, висши служители, журналисти, целта на които е да популяризират ротационното председателство. Задължителни са например дамските шалове и мъжките вратовръзки с логото на председателството. В дейността влизат печатните материали за България и Председателството, тефтери, химикалки, папки и т.н. Общият брой на подаръците, сувенирите и рекламните материали за Председателството на Словакия надхвърля 445 000”, се посочва в Комуникационната стратегия.

1.1 млн. лв. ще излезе изработката на външната реклама – билбордове, транспаранти, които ще бъдат разположени на Летище “София”, по фасадите на избрани сгради в София, както и за външно брандиране на НДК, Дом №2 на Резиденция “Бояна” и други. Обществената поръчка също трябва да се обяви в близките дни. Държавата е приготвила още поне 375 000 лв., които ще плати на фирми, които са собственици на рекламните съоръжения.

Общо 950 000 лв. ще плати държавата за закупуване на програмно време в “националните електронни медии и регионални медии с най-голяма аудитория”, в които ще се проведе информационна кампания за ролята на България като страна – председател и за приоритетите на Българското председателство.

Половин милион лева са предвидени за публикуването на рекламни банери и карета в интернет и печатни медии, създаване на специализирани рубрики и предавания за Председателството. Обществената поръчка за избор на медиите трябва да се обяви през месец септември т.г.

100 000 лв. ще струва изработването на изцяло нов интернет-портал за Българското председателство. 250 000 лв. са предвидени за изработването на видео и аудио клипове, както и на документален филм за Председателството. 460 000 лв. държавата ще плати за провеждане на публични събития на неправителствени организации, общини и студентски организации, социологически проучвания, обучения на журналисти, посветени на Председателството.

Споменатите вече 2.4 млн. лв. за комуникационни дейности в чужбина ще се предоставят на Министерство на външните работи, на Дипломатическия институт, на Държавния културен институт, както и на български посолства по света. Почти половината от средствата ще отидат за 110 събития в страни членки на ЕС и Европейското икономическо пространство. Българското председателство на Европейския съюз ще се рекламира с осем събития в Русия, които е предвидено да се проведат през 2018 г. и ще струват точно 128 000 лв. В държави от Западните Балкани е предвидено провеждането на 40 събития и разходване на над четвърт милион лева. 416 000 лв. са предвидени на 30 събития в държави от Азия и Близкия Изток. Дипломатическите представителства в Северна и Южна Америка ще получат над 200 000 лв. за провеждането на 15 мероприятия, които са свързани с Българското председателство на ЕС. Дори в Африка и Австралия ще има събития – общо 15, които ще струват на бюджета 55 000 лв.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *