post

Няколко месеца след като придоби две от по-малките дружества на пазара на небанково потребителско финансиране, един от водещите играчи в сектора пораства с нова сделка. Създадената от Станимир Василев и Неделчо Спасов компания “Изи асет мениджмънт”, която е по-позната под името на водещия си продукт Easy Credit, купува местното подразделение на най-голямата британска група за небанково потребителско кредитиране International Personal Finance (IPF) – “Провидент файненшъл България”, съобщава в. “Капитал”.

Договорът за прехвърлянето на 100% от акциите е бил подписан преди дни, като стойността на транзакцията остава тайна. По данни от отчета на “Провидент” за 2015 г. вземанията от клиенти са близо 15 млн. лв. като по неофициална информация междувременно има чувствителен ръст.

Преди да бъде финализирана, сделката ще трябва да получи одобрението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Планът е след евентуалното разрешение на антимонополния орган двете компании, чиито бизнес модели имат доста сходни черти, да бъдат обединени. От “Изи асет мениджмънт” обаче изтъкват, че това няма да бъде свързано със съкращения на служители, а напротив – ще се търси интегриране на екипите и обединяване на най-добрите практики от досегашната дейност на двете дружества.

Сделката ще позволи на българската група, която обслужва над 100 хил. активни клиенти в страната, да разшири проникването си на пазара с достъп до около 45 хил. нови клиенти. За 2016 г. “Изи асет мениджмънт” отчита приходи от 78 млн. лв. и печалба от 11 млн. лв. Конкретни данни за резултатите на “Провидент файненшъл България” няма, тъй като в отчетите си британският собственик, чиито акции се търгуват на борсите в Лондон и във Варшава, обединява дейността си на местния пазар заедно с тази в Унгария и Румъния. За 2016 г. общият оборот в трите страни е 177 млн. паунда, а печалбата е почти 37 млн. паунда.

По оценки на купувача приходите само от България за миналата година са от порядъка на 19 млн. лв. Финансовият резултат, който от стъпването на компанията на българския пазар е отрицателен, главно заради инвестициите в започването на дейност на зелено, вероятно и през 2016 г. е с негативен знак, след като през 2015 г. отчетената загуба беше 13.6 млн. лв. През март 2016 г. от “Провидент” коментираха, че към онзи момент общият размер на инвестициите в българския бизнес е около 25 млн. лв.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *