post

Какви са исканията на производителите от автомобилната индустрия?

Компаниите производители на автомобили са твърдо против това, неоторизирани сервизи да обслужват новите автомобили и да имат достъп до информацията, от която могат да се възползват и много хакери.

Производителите искат да имат пълен контрол, което съответно ще остави без работа или поне ще елиминира конкуренцията в лицето на малките сервизчета и частниците.

Защо големите компании искат това?

За да изкарат повече пари. Колите се превръщат в компютри на колела и производителите имат цялата информация за това, колко са навъртаните километри, къде сте били и какъв е проблема – което означава че лесно ще отстранят повредата, но срещу солидно заплащане.

Така например, ако автомобилът Ви отказва да запали, ще сте наясно дали е необходим ремонт на стартер, алтернатор или акумулатор.

Сензорите на таблото изпращат информация до производителя и той може да Ви предупреди за проблема, дори ще ви запази час за сервиз. Това звучи много практично нали?

Но този сервиз е на производителя, колко ще Ви струват частите и ремонта? Изобщо близо ли е този сервиз до Вас?

В своя защита, автомобилните производители твърдят, че новите автомобили се състоят само от електроника, която хакерите могат да хакнат и поддръжката в оторизиран сервиз е силно препоръчителна от гледна точка на безопасност. Друго предимство е, че производителите получават информация при неизправност и тя може да се отстрани преди някоя част да се развали.

Към момента, почти всички автомобили трябва да имат бордово диагностичен (СБД) порт. Това позволява на механиците да включат кабел и да имат достъп до данните, съхранявани в компютъра на автомобила или в електронното управляващо устройство (ECU).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *