post

МВР е обявило обществена поръчка за над 833 хил. лв. за мобилно приложение за националната система за спешен телефон 112, която все още не е с напълно възстановени функции, информира в. “Сега”, цитиран от Дневник.

Обявеният търг е, за да се направи достъпна линията за хора с говорни и слухови увреждания като даде възможност за подаване на сигнали чрез приложение за телефон, мобилни устройства и компютри, се вижда от сайта на агенцията за обществени поръчки.

В началото на май, МВР е намерило изпълнител за големия търг, чрез който трябва да се възстанови 112, съобщава още вестникът. Тази поръчка е за над 7 млн. лв. Тя бе обявена през ноември миналата година, след като месеци по-рано и граждани, и оператори от системата сигнализираха, че в работата ѝ има сериозни проблеми. На операторите се налагаше да записват сигналите на ръка и не виждаха номерата, съответно градовете, от които им се обаждат. Така ставаха грешки. В самата обществена поръчка е записано, че трябва да се подмени “критично амортизираният хардуер” в центровете в София и Русе. Проблеми има и в Монтана, Варна, Бургас и Кърджали.

С новия търг обаче МВР предвижда тел.112 да мине на съвсем друго ниво. В поръчката е записано, че сигнали ще могат да се подават от различни устройства. “Услугата за достъп на граждани със слухови/говорни увреждания трябва да бъде достъпна за потребителите през интернет чрез мобилни устройства (смартфони/таблети), стационарни и мобилни компютри”, пише в документите.

Ползването на мобилното приложение обаче далеч няма да е толкова просто, се разбира още от документите. Вътрешното министерство ще изисква множество данни от всеки, който се опита да подаде сигнал по новата система. За да се регистрират в приложението, хората ще трябва да изпратят един куп лични данни като три имена, ЕГН, адрес, телефон, имейл и увреждане на човека – например не чува, не вижда, не говори.

Освен това обаче МВР ще изисква от хората с увреждания дори решението от ТЕЛК. При регистрация ще има поле за съпътстващи заболявания. Човекът с увреждания може да остави данни и за личния си асистент, ако има такъв – имена и телефонен номер. Тази информация не е задължителна, Новата услуга ще бъде внедрена в центровете на тел. 112 в София, Варна, Кърджали, Бургас, Моната и Русе.

Предвидено е и обучение на работещите там. Според заданието на МВР новата система трябва да може да поема по 500 поръчки едновременно.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *