post

Преди броени години, едно неуверено младо момиче беше захвърлено от корабокрушение на мистериозния японски остров Яматай, където трябваше да се бори със сетни сили, за да оцелее. Сега дойде моментът същото това момиче да се превърне в легендарната Похитителка на гробници.

 

Преди пет години, една сага с над двадесет годишна история взе смелото решение да започне на чисто. Така се роди рибуутът на Tomb Raider, който ни върна към първата експедиция на категорично най-популярната героиня в историята на гейминга – Лара Крофт. Събитията от островното приключение бяха продължени с Rise of the Tomb Raider, когато действието се прехвърли към сибирската пустош. Тогава все още смазваната от посттравматичен стрес Лара беше решила да продължи делото, обсебването по което беше коствало живота на баща й – откриването на мистериозния град Китеш, криещ според легендите извора на безсмъртието. По същото време стана ясно, че съдбата на мис Крофт и семейството й е тясно преплетена с милитаризирания религиозен орден Тринити. Сега дойде моментът за финала на своеобразната трилогия, хвърляща светлина върху младежките години на емблематичната археоложка и разказваща ни една грабваща история, в която наред с лудешките приключения водещите теми са съзряването, израстването и себеоткриването.

 

В Shadow of the Tomb Raider, Лара Крофт трябва да надделее над смъртоносните джунгли на Перу, да преодолее пълни със смъртоносни капани древни руини и да преживее най-мрачния си час. В стремежа си да спаси света от апокалипсис, тя ще трябва да загърби окончателно младежката си неувереност, за да се превърне в героя, който ѝ е писано да бъде. Заглавието Shadow of the Tomb Raider очаква феновете във всичките си издания и за всички налични платформи в единствената специализирана верига за компютърни и видеоигри у нас – Pulsar Games, както и за онлайн поръчки на www.pulsar.bg.

 

Наред със закономерния визуален прогрес, превръщащ Shadow of the Tomb Raider в най-красивата и изпълнена с детайли игра от поредицата, новата част се радва и на солидни промени в геймплейно отношение. Завършвайки цикъла за младата Лара, Shadow of the Tomb Raider е своеобразно завръщане към корените на поредицата, премествайщо акцента от оцеляването (водещ мотив в Tomb Raider от 2013-та) и френетичния екшън (характерен за Rise of the Tomb Raider) към изследването на екзотични локации и преодоляването на комплексни древни пъзели и капани. Гробниците отново са водещ акцент в една игра, която в крайна сметка говори за тях още в заглавието си и в Сянката те са по-ужасяващи от всякога, изискващи сложни техники за преодоляване на терен, за да бъдат достигнати. В Shadow of the Tomb Raider феновете ще открият и най-голямото пространство в игра от поредицата, създавано до момента – цял един скрит в дълбините на джунглата древен град.

 

Това ултимативно Tomb Raider преживяване дори дава възможност на играчите да настроят играта спрямо личния си вкус, като вместо една обща степен на трудност за цялото преживяване, тук те ще могат да нагласят индивидуално три отделни опции в менюто – трудността на битките, трудността на пъзелите и трудността на акробатичните платформинг изпълнения на Лара.

 

Разбира се, това завръщане към корените, не означава, че в Shadow of the Tomb Raider липсват кинематографичните екшън моменти, размиващи границите между филм и игра. Дори напротив – още в една от откриващите сцени ставаме свидетели на великолепно визуализирано апокалиптично бедствие с чудовищни мащаби, а от там – до ефектния финал нещата единствено ескалират, така че на Лара със сигурност няма да й се отвори възможност да прибере лъка, пистолета и ножа си в шкафа, за да се изживява като класически и скучен археолог.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *