post

Празниците са страхотен повод да се съберем с близки и приятели, но в последните години стават още по-добър повод да се наядем прекалено. После започваме да търсим начини да отслабнем, но рядко ни се получава. Може ли тогава да се направи нещо, за да не изпадаме в ситуация на преяждане или поне да не ни се отразява толкова много на фигурата?

Всъщност има много неща, които могат да се направят. Да, покрай празниците сме залети от куп изкушаващи предложения, а и след като по отношение на доставка на храна София е доста развита, имаме лесен достъп до вкусотиите. Къде е решението тогава?

Лесен начин за контрол на порциите

За да се избегне преяждане по празниците, добра стратегия е просто да не ядем прекалено много. Добре де, но как става това? Понякога дори не осъзнаваме колко много сме изяли, а в един момент просто сме претъпкани и не можем да поберем повече. Това се повтаря отново и отново всеки празничен ден.

Добър трик тук е да си вземем една голяма чиния, да си я напълним с всичко, което ни се иска, но да си кажем, че това е всичко, което ще изядем за вечерта. Не да хапнем малко сладко тук, малко ядки там, после да се наядем с основното и пак да минем към десерт. Каквото и да ядем, ако го ограничим до една чиния, едва ли ще ни се отрази чак толкова негативно.

Тайната е в приготвянето

В България обичаме да готвим доста мазничко и заради това често поглъщаме калории, които дори не осъзнаваме. Това не би било кой знае какъв проблем, ако мазнината не беше буквално навсякъде. Ето защо е добре да заложим на неща, които не са пържени или правени с прекалено много олио, масло или други мазнини, защото така ще погълнем далеч по-малко калории.

Хубавото е, че ако си поръчваме от ресторант, повечето вече ограничават мазнината в продуктите си от съображение за здравето на хората, така че няма от какво толкова да се притесняваме. Дори да не сме сигурни, има много онлайн платформи (като Foodpanda), където можем да разгледаме дори здравословни алтернативи на вкусните празнични ястия.

Преди и след

Във фитнес средите има едно интересно правило за хапване по празниците. Те осъзнават, че е доста трудно да се ограничаваме, когато има много храна, затова предпочитат да подходят малко по-стратегически. Вместо да се лишават от храната на самия празник, те предпочитат да хапнат по-малко в деня преди и деня след празника. Например пропускат вечерята или закуската е по-лека и така си оставят повече място за другия ден.

Тази тактика не е никак лоша, ако искаме да си спестим преяждането, но със сигурност изисква воля. Много хора дори не знаят какво значи „по-малка закуска“, а да пропуснат вечерята може да им се стори почти непосилно. Затова може би е просто по-добре да направим дните „преди“ и „след“ като едни салатени дни. Така няма да преядем със сигурност и в същото време няма да сме абсолютно гладни, за да не можем да издържим.

С тези съвети справянето с преяждането по празниците би трябвало да е доста по-лесно!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *