post

В България се появи уеб платформа, която дава възможност на онлайн потребителите да оценяват популярни фирми и брандове като гласуват за тях съобразно собствения си опит и впечатления. Тя се нарича Fairchart.bg и включва прозрачни и независими класации по браншове с най-добрите организации в тях. Сайтът възниква като част от нова тенденция в дигиталното пространство, наречена “умна тълпа” (smart crowd), която позволява на множество хора да се обединяват чрез онлайн платформи, за да взимат решения, да правят оценка на дадени проекти или за други цели.

 

“В съвременното информационно общество ние сме изложени на непрекъсната бомбардировка от послания, брандове и продукти. Всяка компания представя себе си със суперлативи и се стреми да ограничи критичните гласове за нейните продукти и услуги. Това изкривява значително информационната среда. Желанието на екипа ни беше да създадем една уеб платформа, която да позволява прозрачно оценяване на компании и организации от различни области, превръщайки се по този начин в ориентир, създаден от гражданите за гражданите. Убеден съм в значимостта на проекта и първите позитивни отзиви показват, че сме на прав път” – споделя Иван Кузманов, основател на Fairchart.bg.

 

Сайтът е лесен за употреба и е изцяло на български език. В него са включени множество икономически сектори и обществени области, сред които висшето образование, здравеопазването, туризмът, търговията, застраховането, книгоразпространението и др. Техният брой тепърва предстои да се разширява. Всички те са организирани в класации по сфери на дейност, оформени според мненията на реални потребители.

 

Целта на платформата е да събере най-обективната обратна връзка от гражданите, чрез тяхната оценка по пет ключови критерия от едно до десет. Участващите в класацията фирми са представени с най-актуалната за тях информация и могат да бъдат филтрирани по най-различни критерии като име, градове и др. Компаниите не заплащат за присъствието си на сайта и не влияят по никакъв начин на своето класиране.

 

За да гарантират обективността на отделните класации, създателите на платформата са предвидили възможности за елиминиране на контролираното гласуване чрез ограничаване по IP адрес, по имейл адрес, профил от социалните мрежи, оценяване през определен период от време, предлагане на нови фирми само след регистрация и по други начини.

 

Още със стартирането си проектът започна и благотворителна инициатива, в рамките на която той дарява на деца в нужда по осем стотинки за всяко гласуване и 50 стотинки за всяка нова регистрация.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *