post

Технологиите неусетно формираха нови потребителски навици и наложиха съвременни тенденции в пазаруването

Иновациите навлизат толкова бързо в ежедневието ни, че дните, в които можехме да купим дадена стока само в магазина в центъра на града не само си отидоха безвъзвратно, а дори трудно си спомняме за тях. Намираме се в епохата на смартфоните и таблетите, предпочитаме виртуалните колички за пазаруване и залагаме на електронни, не книжни каталози с продукти.

Новите тенденции отварят редица възможности пред нас, някои от които даже не сме предполагали, че ще можем да използваме. Развитието на мобилните и онлайн технологиите преобърна с размах навиците ни на потребители.

Модерният човек има нюх към бързите и изгодни сделки, а това съвсем не се дължи единствено на неговата импулсивност. Напротив, именно технологиите ни съдействат да управляваме лесно и разумно паричните си средства, да взимаме информирани и отговорни финансови решения, разчитайки на удобни средства за разплащане и значително улеснени методи за покупка на стоки.   

  1. Тежката дума на социалните мрежи

Рекламните послания вече не звучат само от ефира на радиото или телевизията. Социалните медии имат тежката дума в това отношение, като младото поколение все по-рядко се съобразява с традиционните маркетингови похвати. Предпочита се органичното съдържание в интернет за сметка на платените съобщения в популярните средства за масова информация.

При решението за дадена покупка доминират препоръките от приятели, обменът на мнения в групи със сходни интереси, обратната връзка в сайтовете и платформите. Клиентите имат безпроблемен достъп до консултация или експертно мнение, а след задоволителния ефект от пазаруването и опция да споделят отзивите си, което съществено улеснява онлайн търговията, изграждайки и имиджа на бранда.  

  1. Дигитализация на седмичните изкусителни оферти

Промоциите и седмичните оферти са на един клик разстояние от нас. Колко удобно на практика, когато искаме да хванем хитовите намаления на стоки всяка седмица, следейки онлайн брошурите на големите вериги магазини.

Търсете жълтите етикети!“, приканват от Т маркет брошура, като почти отпада необходимостта да се лутате между щандовете и да следите за тях – всичко е ясно и достъпно на специално създадения за целта сайт. Съществува вариант да следвате конкретен супермаркет, който е предпочитан от семейството ви или просто да сравнявате цените, ако държите под стриктен контрол месечния си бюджет.

  1. Гласови асистенти при пазаруване

Може би писането никога няма да се превърне в забравено минало, но все по-често то бива замествано от устройствата, които поддържат гласови асистенти. Да координираме намеренията си с реч има многобройни предимства, които ценим високо в забързания си делови график. Неслучайно водещите брандове се стремят да оптимизират така своето съдържание, че да предложат резултати на потребителите при техните гласови търсения.    

  1. Клиповете създават емоция от преживяването

Вероятно сте обърнали внимание, че видео маркетингът се развива скоростно, а резултатите от него са наистина впечатляващи.

Обяснението се крие в това, че всеки клип създава емоция от преживяването, той ни доближава до онова усещане, което винаги ще обичаме и не пропускаме да си осигурим, когато обикаляме магазините и избираме любими продукти. Клиентите, които купуват онлайн, са привлечени като магнит към компаниите, когато получават от тях полезни съвети и презентации във видео формат. 

Според данни на дигитални агенции 70 на сто от потребителите откликват и обикновено споделят в социалните мрежи видеата на своите любими брандове. Голяма част от посетителите се превръщат в реални клиенти, което рефлектира и върху рейтинга на компаниите. Някои проучвания сочат, че продуктовите клипове могат да увеличат популярността с около 80 %, а почти толкова висок е процентът на потребителите, които са поръчали стоката, след като са гледали промотиращото видео и предоставената информация с него. 

Опитът на маркетолози от OptinMonster за изминалата 2019-та година сочи, че потенциалните клиенти чрез видео са с 66% повече в сравнение с тези, които идват с помощта на друг вид съдържание. А Workspace Digital съобщават, че четирима от всеки пет потребителя възприемат демо видеата за изключително полезни. Тази ефективност никак не е изненадваща, имайки предвид, че зрението е сред основните ни, доминиращи сетива. 

  1. Технологията блокчейн

Пазаруването, което е базирано на технологията блокчейн, работи в посока към повишаване на доверието между консуматори на стоки и услуги и самите търговци. Потребителите получават шанс да следят цялата история на даден продукт, убеждавайки се във високото му качество и неговия произход. Чрез умните договори, написани на специален програмен език, се гарантира пълна прозрачност на отношенията между страните.

На практика те не са никаква новост – появяват се още през 90-те години на миналия век, а днес навлизат все по-активно в онлайн търговията. Не е далеч времето, в което опасенията ни за развалени или фалшиви стоки ще отпаднат напълно.   

Ефектите от трансформацията на сектора на търговия на дребно и маркетинга чрез новите технологии безспорно са положителни. Един от най-ценните е този, че създава предпоставки за предлагането на по-качествени услуги и специално внимание към потребителите, защото конкуренцията става все по-голяма и борбата за привличането на клиенти се води на всички фронтове.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *