post

През последните месеци COVID-19 засегна всички аспекти от живота ни и не на последно място всички сегменти на бизнеса – от най-големите компании, до новостартиращите предприемачи. Много организации промениха начина си на работа, за да могат да отговорят на новите предизвикателства. Тези тенденции се засилват с настъпването на есента и втората вълна на епидемията. Както през пролетта, така и сега дигитализацията се наложи като ключовия фактор, който в голяма степен определя колко силно ще се отрази кризата на една компания.

“През последните месеци наблюдавахме развитието на множество фирми в различни сегменти и можем да откроим три типа реакция на кризата. Компаниите, които вече бяха дигитализирали своя работен процес и имаха готовност да започнат работа от разстояние, в голяма степен успяха да съхранят своя бизнес. Напротив – много от онези, които подцениха присъствието онлайн и дигитализирането на процесите, срещнаха сериозни трудности още с въвеждането на извънредното положение през март. Има и една трета група организации, които през пролетта не бяха подготвени, но бързо си дадоха сметка, че втори път не могат да си го позволят. Защото ако през март всички бяхме изненадани от ситуацията, то сега елементът на изненадата липсва. Затова и те бързо преосмислиха своя модел и промениха посоката си на развитие, залагайки на пълноценно присъствие в интернет, въвеждане на онлайн комуникация и други дигитални инструменти” – споделят Антон Конов и Кристиян Здравков основатели на българската компания за бизнес софтуер – Software.bg, специализирана в изграждането на дигитални решения за бизнеса.

Той открои най-ефективните и работещи софтуерни решения, които могат да помогнат на една малка или голяма фирма да премине по-лесно през кризата:

Онлайн конферентни разговори

След като физическите срещи бяха сведени до минимум, а в един момент на практика забранени, се наложиха различни инструменти за онлайн разговори. Компаниите, които започнаха да ги използват активно, не само успяха да запазят работоспособността на своите екипи, а и получиха допълнителни ползи от спестено време за пътуване и престой в задръстванията, търсене на място за паркиране и други. На пазара има множество приложения, някои от които са безплатни и имат достатъчно добри функционалности. В допълнение – много телефони вече предлагат функционалност за конферентни разговори, така че тази функция вече е достъпна на практика за всеки.

Софтуер за управление на работните процеси

Системите за управление на бизнеса като ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management) и др. получиха сериозен тласък през последните месеци. Чрез тях мениджърите имат пълен контрол и поглед върху бизнеса, използвайки функционалности като онлайн график и специални модули за управление. Те могат да следят онлайн всяка задача, да организират работата дистанционно, както и да направят цялата дейност видима за своите подчинени. Служителите, от своя страна, могат да влизат в поставените им задачи, да комуникират през тях с мениджъра, както и да отбелязват, когато дадена задача е в изпълнение или е готова. Управлението на взаимоотношенията с клиентите, автоматизирането на процеси като фактуриране и осчетоводяване, както и управление на складовите наличности и доставките са само част от останалите предимства на този клас софтуер.

Нов уебсайт и неговото промотиране онлайн

Според повечето изследвания, след началото на пандемията и свързаните с нея ограничения, потреблението на интернет се е увеличило значително. Ситуацията принуди мнозина да прекарват повече време в интернет и да извършват все повече действия през онлайн платформи. Много компании използваха този повод за изработка на сайт или да осъвременят вече съществуващия си такъв. Търсенето на нови начини за комуникация с клиентите наложи също да се използват по-активно социалните мрежи, сайтовете за видео хостинг, блог платформи и редица други дигитални канали.

Това увеличаване на конкуренцията в уеб пространството от своя страна доведе и до нуждата от по-активна реклама на сайтовете и предлаганите в тях услуги. Оптимизацията за търсачки, рекламата в специализирани медийни сайтове в съответната ниша, както и в социалните платформи стават все по-важни фактори за всеки бизнес, дори и до скоро той да не е имал онлайн присъствие.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *