post

 

Създадена в Съединените щати през 2000 г., Google AdWords е рекламна система на Google, която помага на търговците да постигнат почти незабавни резултати по отношение на възвръщаемостта на инвестициите си

Как работи AdWords?

Потребителите въвеждат заявки за търсене, които дават два вида резултати:

  • SEO резултати — тези, които постигате единствено благодарение на подходящо, структурирано, качествено съдържание
  • SEA резултати, които са резултатите, които търговците плащат, за да видят положително класирани.

 

AdWords е най-мощната рекламна компания в света и незаменима част от стратегията на всеки онлайн сайт за търговия на дребно, който желае да постигне сериозни резултати.

Google AdWords дава възможност на онлайн търговците на дребно да получат достъп до нарастващата аудитория, за да генерират забележително увеличение в своя онлайн оборот, като същевременно запазват твърд контрол върху своите инвестиции.

Съществуват няколко отлични практики, прилагани умело от екипа на Olifant Digital.

  1. Започнете с определяне на целите си

Ясно определете продуктовите категории и офертите, които искате да подчертаете: това са тези, в които трябва да инвестирате. Номерът е да мислите стратегически и да изберете областите, които най-вероятно ще доведат до положителна възвръщаемост на инвестициите. Например, опитвате се да:

  • стартирате нов продукт,
  • разпродадете непродадени артикули,
  • или да увеличите максимално продажбата на продукти с висок марж?

Опитайте да публикувате всички или изберете няколко елемента от каталога си в Google Shopping, за да идентифицирате най-успешните си продукти. Вероятно ще бъдете изненадани от резултатите!

  1. Изберете най-добрите ключови думи за най-ефективните кампании

Въпреки че плащате за по-добро класиране, все пак трябва да формулирате своята търговска оферта по начин, който позволява да се възприеме добре. Това включва внимателен подбор на ключови думи, съчетан със съответното съдържание на страницата. Трябва да овладеете основното умение: интелигентният подбор на перфектните ключови думи за целите на позиционирането.

Но как да стане това?

  • Направете списък с ключови думи, които свързвате с продуктовата си оферта. Мислете като потребител. Разберете какви ключови думи използва вашата конкуренция;
  • Изберете точните ключови думи, за да достигнете до определена аудитория;
  • Изберете точните ключови думи, за да достигнете до по-широка аудитория;
  • Групирайте подобни ключови думи в рекламни групи;
  • Изберете подходящ брой ключови думи, предимно 10 до 20 на рекламна група. Можете да увеличавате техния брой прогресивно, докато оптимизирате кампаниите си;
  1. Съпоставете структурата на вашия акаунт в AdWords със структурата на вашия сайт

Хората трябва да имат достъп до вашите продукти максимално бързо и лесно, ако искате да избегнете загуба от конкуренцията. Уверете се, че целевите Ви страници съответстват на рекламното съдържание и ключовите думи.

Запомнете следната формула: 1 Заявка = 1 Реклама = 1 Целева страница (url)

  1. Излезте с ефективни реклами

Рекламата е първият контакт между вас и бъдещите потребители. Тя трябва да бъде конкретна, подходяща и примамлива (нов продукт, ексклузивна оферта, ненадмината цена и т.н.). Ето 5 златни правила за създаване на ефективна реклама:

 

  1. Включете ключови думи в заглавието на рекламата си. Възползвайте се максимално от 30-те символа, налични след създаването на „Разширени текстови реклами“, последната версия на AdWords;
  2. Поставете подканваща фраза: „наслаждавайте се“, „откривайте“, „запазвате“ и др. Рекламите с глаголи привличат много повече кликвания;

III. Изписване на важни думи с главни букви;

  1. Играйте с пунктуацията. Удивителните знаци добавят живот към текста;
  2. Използвайте разширения на рекламите, за да предоставите допълнителна информация относно вашата компания и вашите услуги. Подчертайте елементите си за сигурност; включете информация за контакт, ако предлагате телефонна помощ.
  3. Публикувайте рекламите си в точното време и на точното място

Въпреки че можете да конфигурирате насочване по местоположение само с няколко кликвания, плащанията са огромни. След като създадете ефективна кампания, преминете към „Параметри“, за да включите / изключите географските области.

Google AdWords ще ви помоли да въведете имената на целевите си местоположения или пощенските кодове и също така ви предоставя прогнозен размер на аудиторията за всяка избрана област. Можете да изберете държава, област в рамките на държава, град или радиус около местоположение.

Трябва също да помислите за приемане на сезонни бюджети и стратегии. Това важи особено за електронните търговци, които работят в сектори като мода, здраве и красота или флорални композиции.

  1. Изчислете възвръщаемостта на инвестицията си (ROI)

С Google AdWords можете да изчислите възвръщаемостта на всеки лев, вложен в кампанията. Положителната възвръщаемост на инвестициите ви дава свобода да планирате бюджета си по напълно нов начин. Въпросът вече не е колко можете да похарчите, а колко искате да похарчите! Като анализирате резултатите от кампаниите си, ще разберете къде са увеличени маржовете ви и кои оптимизации да извършите за по-добри резултати. Честотата на кликване, процентът на конверсия, средната кошница, цената на кликване и качественият рейтинг ще повлияят на вашата възвръщаемост на инвестициите.

  1. Тествайте рекламите си и оставете цифрите да говорят сами за себе си

Предложете три различни реклами, позиционирани на едни и същи ключови думи. Излъчете ги в даден момент и определете кои получават най-много кликвания и генерират най-много продажби. Запазете само най-добрите реклами и честотата на кликване и качественият ви рейтинг ще се увеличат, докато цената на кликване ще спадне.

  1. Оптимизирайте вашия сайт

Кампаниите в AdWords ви помагат да промените уебсайта си за оптимални резултати.

Ключът към успеха е наблюдението на поведението на клиентите. Ако знаете как да тълкувате данните от Google AdWords и Google Analytics, ще знаете какво търсят клиентите и ще можете да го предложите. Данните са там, за да ви помогнат да реагирате бързо: променете снимките си, опитайте нова линия за продуктова страница, подчертайте елементите за сигурност. Тествайте всичко и запазете само това, което работи.

Клиентите взаимодействат с уебсайтове чрез няколко устройства; активирайте мобилната версия на вашия сайт или ще загубите.

  1. Изберете най-доброто място за оптимална печалба

Google AdWords има четири платени рекламни места, които се показват в горната част на резултатите от търсенето на потребителите.

  1. Използвайте Google Shopping, за да увеличите максимално оборота си

Удвоете видимостта си в Google, като комбинирате традиционните си кампании в мрежата за търсене (текстови реклами) с продуктови реклами и кампании в Google Shopping.

Google Shopping е идеален инструмент за разрастване на вашия онлайн бизнес. Управляван от AdWords, той ви позволява да извършвате много точни оптимизации, като изключване на продукти или коригиране на оферти за определени категории.

  1. Използвайте банери, за да достигнете до повече потребители

Google AdWords има за цел да увеличи онлайн продажбите чрез популяризиране на вашите връзки. Google Display, от друга страна, ви помага да увеличите видимостта си, като публикувате банери в сайтове на трети страни. С милиони партньорски уебсайтове, новинарски емисии и уебсайтове (Gmail, YouTube …), Google Display достига 90% от всички потребители на интернет по света, което не трябва да се игнорира.

Още интересни съвети и полезна информация може да намерите на този уебсайт.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *