Брюксел с кампания за насърчаване стажовете
ЕК ще финансира 280 000 стажа по схемите схеми „Леонардо за Винчи“ и „Еразъм“
Европейската комисия оповести началото на кампанията „We Mean Business“, която има за цел да насърчи предприятията да създават повече работни места за стажанти, за да се повиши равнището на умения на младите хора и тяхната пригодност за заетост.
Стажовете могат да помогнат на младите хора да осъществят плавен преход от образование и обучение към първото си добро работно място и да донесат ползи и за предприятията, като им дадат възможност да идентифицират бъдещи потенциално отлични служители, които със своите нови идеи биха могли да изиграят ключова роля за продуктивността и конкурентоспособността в бъдеще, се казва в съобщение на ЕК. През 2012-2013 г. чрез своите схеми „Леонардо за Винчи“ и „Еразъм“ Комисията ще осигури финансова подкрепа за общо 280 000 стажа за учащи се от професионалното обучение и висшето образование.
Кампанията разполага със собствен уебсайт, който съдържа информация и препратки към интернет сайтове относно начините да се организира или да се намери стаж в чужбина в рамките на европейските програми. В държавите членки ще бъдат организирани събития за повишаване на осведомеността, предназначени за търговските камари, агенциите за регионално развитие, организациите за подпомагане на стопанската дейност и други „разпространители на идеи“, които могат да изтъкнат ползите от стажовете в чужбина за предприятията.
Като част от инициативата „Възможности за младежта“, оповестена през декември 2011 г., Европейската комисия увеличи с 30 % броя на работните стажове по програмите „Леонардо за Винчи“ и „Еразъм“ за учащи се от сферата на професионалното обучение и висшето образование. През 2012 г. най-малко 130 000 младежи ще получат подкрепа за стаж на работно място в чужбина. Броят на получилите подкрепа следва да нарасне до 150 000 през следващата година.
Проучванията сочат, че стажанти с умения в чуждите езици могат да помогнат на предприятията да навлязат на нови пазари. От друга страна, предприятията, чийто персонал няма необходимите езикови и комуникационни умения, могат да се видят принудени да пресмятат цената на пропуснатите възможности. Според проучване, проведено от Комисията през 2006 г. сред близо 2000 европейски предприятия, в резултат на липсата на езикови умения 11 % от респондентите са пропуснали сключването на договор, което е довело до загуби на обща стойност от 50 млн. евро.
В допълнение към кампанията „We Mean Business“ днес Комисията ще приеме обхватен пакет от нови мерки, с които се цели реализирането на възстановяване, придружено от силна заетост. Една от главните му цели ще бъде насърчаването на създаването на работни места в „зелената“ икономика, здравните услуги и ИКТ.