НовиниУслуги

ОПАК отпуска 4 млн. лв на Института по публична администрация

Крайният срок за подаване на проектните предложения е 31.01.2014 г.

Управляващият орган на Оперативна програма „Административен капацитет“ (ОПАК) стартира нова процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на Института по публична администрация (ИПА). Целта е да се укрепи капацитета на ИПА за качествено и ефективно предоставяне на обучения за всички нива на администрацията.

Новооткритата процедура е в рамките на приоритетна ос ІІ „Управление на човешките ресурси“, подприоритет 2.2 „Компетентна и ефективна държавна администрация“, бюджетна линия BG051PO002/13/2.2-15. 

Общият размер на отпуснатите средства по процедурата е 4 млн. лв. като минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за отделните проекти е 250 000 лв.

Допустимите за финансиране дейности са изрично посочени в указанията за кандидатстване по процедурата*. Предвиден е 18-месечен срок за изпълнение на одобрените проекти.

Преди представяне на проектното предложение кандидатът може да поиска разяснения относно процедурата. Въпроси могат да се изпращат,  като ясно се посочва бюджетната линия на процедурата, по пощата, по електронна поща, по факс или във форума на Интернет страницата на ОПАК.

Крайният срок за подаване на проектните предложения е 31.01.2014 г. (петък), 17:30 часа. 

* Допустими дейности по настоящата процедура са:

разработване на анализи, провеждане на проучвания, изследвания, оценки (например: цялостен анализ на административния капацитет на ИПА – работни места, човешки и материален ресурс, квалификация на служителите и др.; анализ на нуждите от обучение на служителите на ИПА; оценка на провежданите обучения за служителите и др.)

внедряване на мерки за подобряване на дейността на ИПА вследствие на анализите; 

разработване на пакети от предложения за промени в нормативната уредба, свързани с оптимизиране на дейността на ИПА; 

разработване на планове и програми за развитие на човешките ресурси на ИПА;

разработване или усъвършенстване на методологии, вътрешни правила и процедури, на инструкции и наръчници, указания за работа, критерии и планове за действие (например: разработване на критерии или подобрена процедура за набиране на лектори по различните видове обучения; изготвяне на вътрешни правила и указания за ефективно организиране на обучения; изготвяне на система от критерии за цялостна оценка на провежданите обучения и тяхното съответствие с нуждите на администрациите, включително подобряване на системата за обратна връзка от участниците в обученията; изготвяне на методика или критерии за качествен подбор на участниците в обученията съобразно техните професионални задължения и компетентности, и др.);

създаване на Каталог за обучения на българските държавни служители в други страни членки на ЕС, съдържащ теми на обучението, детайлно описание на обучението, партньорски обучителни институции и целеви групи за всяко конкретно обучение;

изграждане и развитие на ресурсен информационен център с източници за обучения, анализи и прогнози в областта на публичната администрация;

дейности за засилване на сътрудничеството с университетите;

дейности за развитие и разширяване на изследователската и издателската дейност на ИПА;

дейности за организация и провеждане на обучения за държавната администрация (включително подобряване на планирането, качеството и оценката на провежданите обучения в държавната администрация):

преглед и актуализиране на методиката на обучение и развитие на иновационни форми на обучение;

създаване и прилагане на ефективни методи за изучаване на потребностите от обучение в администрацията на всички нива; 

цялостна оценка на провежданите обучения в държавната администрация;

създаване на информационни системи, бази данни и регистри (например: база данни за всички лектори и обучители на Института, съдържаща пълна информация за тяхната квалификация, курсовете, които водят, оценката за водените от тях обучения и др.; цялостен регистър на служителите, преминали обучения; система за отчетност на водените обучения, създаване и поддържане на национална система от стандарти за обучение на служителите от държавната администрация, и др.);  

преглед на програмите за повишаване на квалификацията на служителите по различни теми; осъвременяване на съществуващите обучителни модули и разработване на нови модули, отговарящи на нови потребности от обучение (например развитие на нови форми на обучение, които да отчитат работното натоварване на държавните служители и възможността им да отделят необходимото време за обученията);

изготвяне на наръчници, справочници, информационни материали и др., свързани с провеждането на обучения от ИПА;

обучения на лектори за качествено предоставяне на обученията;

провеждане на специализирани обучения надграждащи тези, финансирани от държавния бюджет , насочени към подобряване на професионалните знания и умения на служителите в различните нива на администрацията;

дейности за популяризиране на ИПА като основната институция, предоставяща обучения за държавната администрация (информационна кампания сред администрацията, рекламни материали, създаване на канали за ефективно разпространение на информация относно предлаганите обучения, и др.);

провеждане на обучения, които са разработени в рамките на проекти, финансирани по ОПАК.

Пълните указания по процедурата може да намерите тук

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *