ОПАК предвижда 16 млн. лв. за електронно управление
През 2013 г. за проекти в сферата на е-управлението могат да кандидатстват всички администрации на централно и местно ниво и органите на съдебната власт
2095 административни услуги вече се предоставят онлайн, а 100 администрации са въвели системи за вътрешен електронен документооборот, отчете ръководителят на Управляващия орган на ОПАК Моника Димитрова-Бийчър по време на конференцията „Електронното управление в услуга на гражданите“.
Системи за управление на качеството са въвели 126 администрации в страната, 214 администрации спазват стандартното време за услуга от 20 мин., 48 администрации са подобрили достъпа до административно обслужване за хора в неравностойно положение, а 10 администрации могат да се похвалят с достигнато ниво „Отлично“ при обслужване на принципа „one-stop-shop“, информират от Министерство на финансите.
Към момента по ОПАК чрез приоритетна ос III са сключени 74 договора. От тях 53 договора са по процедура за въвеждане на електронни услуги в централни, областни и общински администрации. От тези проекти 41 вече са приключили. Най-големите проекти са на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС), като най-мащабният е за 18 млн. лв. Много от постигнатите резултати са в категорията „добри практики“, която се актуализира с бързи темпове напоследък, каза ръководителят на УО, като добави и участието на екипа по програмата в големи международни проекти.
През 2013 г. по ОПАК за проекти в сферата на електронното управление могат да кандидатстват всички администрации на централно и местно ниво, както и органите на съдебната власт. Предвидени са две процедури по Приоритетна ос ІІІ. Едната процедура е с бюджет 13 млн. лв. и е насочена към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, по подприоритет 3.2 „Стандартна информационно-комуникационна среда и оперативна съвместимост“;
Друга процедура е с бюджет 3 млн. лв., насочена към за Централната Администрация, по подприоритет 3.2.
Моника Бийчър припомни, че в началото на октомври 2012 г. беше обявена първата процедура за електронно кандидатстване за бенефициенти от съдебната система. По нея беше успешно подаден проект от Висшия съдебен съвет. Бийчър изрази увереност, че от следващия програмен период 2014 – 2020 г. кандидатстването ще се осъществява само по електронен път.