Новини

ОПАК предоставя 10 млн. лв. за развитие на електронното управление

Централните администрации могат да кандидатстват до 19 ноември 2013 г

Управляващият орган на Оперативна програма „Административен капацитет“ обяви открита процедура по приоритетна ос ІIІ „Качествено административно обслужване и развитие на електронното управление“, подприоритет 3.1 „Подобряване на обслужването за гражданите и бизнеса, в това число чрез развитие на електронното управление“. Процедурата е насочена към централните администрации. 

Целите напроекта са по-добро административно обслужване и регулиране, включително чрез електронно правителство; спестяване на време и средства на потребителите и гарантиране на повече прозрачност; повишаване на удовлетвореността на гражданите и бизнеса, включително на гражданите в неравностойно положение; налагане на по-добро управление, както и подобряване на конкурентоспособността на българската икономика.

Допустими дейности по настоящата процедура са:
внедряване на системи за управление на качеството (там, където не са внедрени такива) и тяхното сертифициране;
разработване на анализи, методологии за организация, мониторинг, координация и контрол за управление на информационната сигурност;
дейности за управление на информационната сигурност;
създаване на условия за достъп на хората с увреждания до административни услуги (например обновяване на модулите за обслужване на Интернет страниците на администрациите чрез адаптиране за хора с увредено зрение; адаптиране на (нововъведените) места за електронен публичен достъп и ползване на (електронни) административни услуги;
анализ на процесите във връзка с предоставянето на административни услуги;
усъвършенстване на съществуващите и внедряване на нови електронни административни услуги;
провеждане на съпътстващи обучения, ако това е необходимо и обосновано; разходите за тях трябва да са до 10% от общите допустими разходи по проекта
дейности за информация и публичност относно конкретните цели, дейности и резултати на проекта.

Общият размер на отпуснатата безвъзмездна финансова помощ е в размер на 10 млн. лв. Минималната стойност на проектите, с които могат да кандидатстват централните администрации, е 50 000 лв., а максималният размер съответно – 350 000 лв. (за проекти за въвеждане и сертифициране на СУК) и 800 000 лв. (за разработване и внедряване на електронни административни услуги).

Предвиден е 18-месечен срок за изпълнение на одобрените проекти. 

Допустими кандидати по процедурата са централните администрации – администрацията на Министерския съвет; министерствата; държавните агенции; администрацията на държавните комисии; изпълнителните агенции; административните структури, създадени с нормативен акт, които имат функции във връзка с осъществяването на изпълнителната власт.

Крайният срок за получаване на проектните предложения е до 19.11.2013 г. (вторник), 17:30 часа. Всяко предложение, получено след крайния срок, няма да бъде разглеждано.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *