Новини

Туристически бранд „Дунав” ще бъде финансиран с европари

За да се развива туризмът в Дунавския регион, страната ни трябва да реши някои сериозни въпроси като развитие на инфраструктурата и подобряване на дигите

Европейки средства ще бъдат отделени за Дунавския регион в следващия програмен период и за това да бъде създаден туристически бранд „Дунав”. Това каза в предаването „Това е България” на Радио „Фокус” евродепутатът Мария Габриел, национален координатор на ЕНП по Дунавската стратегия. По думите й на състоялата се в Европейския парламент конференция „Насърчаване на културата и туризма в Дунавския регион” са се обсъждали конкретни проекти, където участието на България и Румъния е водещо.

„Важен е проектът „Разходка по Дунав”, тоест в момента се идентифицират туристическите пътеки, които да позволят да се направят оферти към определени видове туризъм”, каза евродепутатът.

Тя обяви, че е било важно да се създаде проект, който засяга младите и да се наблегне на необходимостта от професионално образование за тези, които решат да се занимават с туризъм. Мария Габриел даде за пример проект за създаване на велоалеи по поречието на Дунав, който е идея на млади хора и определи културата като ключов аспект. Идеята е да има повече фестивали и мрежа между артистите в Дунавския регион.

Евродепутатът заяви, че България е една от страните, която най-сериозно се е ангажирала в Дунавската стратегия. Тя посочи, че за да се развива туризмът в Дунавския регион, страната ни трябва да реши някои сериозни въпроси като развитие на инфраструктурата и подобряване на дигите. 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *