Спасиха финансирането на забавен ЖП проект
Реконструкцията на линията Пловдив – Свиленград получи отсрочка от 2 години
Европейската комисия и Европейската инвестиционна банка се съгласиха да удължат сроковете за финансиране на проекта за железопътен проект на Трансевропейската мрежа.
Инвестицията е на обща стойност 150 млн. евро, като идеята е с тях да се реконструира и електрификация на железопътната линия Пловдив – Свиленград, както и да се оптимизира трасето за скорост 160 км/час. От тези средства до крайния срок за искане на траншове, който изтече на 30 юни тази година, са получени само 40 млн. евро. Оказва се обаче, че голямото закъснение при изпълнението не може да бъде наваксано до края на 2010 г.
Въпреки това, ЕК има готовност да предостави безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма Транспорт, която да замести, и дори да надхвърли първоначално определената за проекта помощ по ИСПА в размер до 153 млн. евро. А от ЕИБ ще удължат сроковете за ползване на кредитите до завършването на проекта. Така крайните срокове за ползване на заема от ЕИБ се удължават до 31 декември 2012 г., с което се осигуряват необходимите средства за компонентата от проекта, изпълнявана по ИСПА, до края на 2011 г.
Днес Министерски съвет даде зелена светлина на промените, като прие изменения в двата финансови договора между Европейската инвестиционна банка и Национална компания „Железопътна инфраструктура“, а именно България – железопътен проект на Трансевропейската мрежа“ и „България – железопътен проект на Трансевропейската мрежа – проект Б“.