НовиниОбразование

Еврокампания създава здравословни навици при децата

Около 2.7 млн. лв. са предвидени за пресни плодове и зеленчуци в училищата

Информационна кампания за популяризиране на европейската схема „Училищен плод” подеха от Държавен фонд Земеделие. „След окончателното одобрение на заявките за кандидатстване, по схемата ще се раздават плодове и зеленчуци в 965 учебни заведения, така че да бъдат обхванати близо 132 хиляди деца”, коментира изпълнителният директор на институцията Светослав Симеонов.

Финансовата помощ по схемата е 2.7 млн. лв., а заделените средства за информационната кампания са 164 хил. лв. Те включват нагледни материали като книжки с игрословици, брошури и плакати. Целта е да се създадат трайни навици в децата за употреба на плодове и зеленчуци. Учителите ще получат отпечатаните брошури, така че да бъдат използвани като нагледни материали в часовете на класа. Децата от детските градини, например, ще рисуват любимите си плодове, а по-големите ще научават важни неща за родината на плодовете и тяхното използване.

Тазгодишната кампания включва и излъчването на видеоклип, в който участват известните български спортисти Илиана Раева и Йордан Йовчев. Песента се изпълнява от българската прима Лили Иванова. Клиповете ще бъдат излъчвани в праймайма на трите национални телевизии БНТ, БиТиВи и Нова телевизия.

„Целта ни е в следващите кампании постепенно да обхванем всички деца от детска и начална училищна възраст”, каза Светослав Симеонов. Той посочи, че през 2011 г. с оглед улесняване на кандидатстването, е предвидено заявителите да подават документите си преди първи юни, в рамките на учебната година.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *