Община Асеновград автоматизира деловодната си система със средства от ОПАК
Проектът е за близо половин милион лева
Със средства от ОП „Административен капацитет” община Асеновград надгражда деловодната си система в посока автоматизиране на процеса на документооборота, съобщават от местната администрация.
Проектът е на стойност 481 000 лева със срок на изпълнение до края на юли 2011 г. и включва техническо осигуряване и обучение на служителите, които имат отношение с процеса.
Всички заявителни документ ще бъдат сканирани на фронтофиса, с което се създава електронен масив, който ще бъде достъпен за ръководството на общината и служителите, които имат отношение по преписката. При създаването на окончателния документ за гражданите той може да бъде редактиран, съгласуван и одобряван в самата програма, с което ще се пестят средства от хартия и време както на общинарите, така и на гражданите.
Като втори етап проектът предвижда възможност гражданите да задават искането си чрез интернет. От общо около 100 услуги, които общината предлага и обгрижва, администрация планира да „пусне” по интернет поне 10 от тях. В случая те ще идват в общината само веднъж – при получаване на окончателния документ.
Единственият за момента проблем е, че на този етап услугата могат да ползват само хора, които имат електронен подпис. Обмисля се вариант кръгът им да се разшири чрез въвеждане на електронно разплащане, плащане при получаване на крайния документ или в края на годината с данъците.