Започва обществено обсъждане на схема за маркетинг на туристическите дестинации
Проектите ще се осъществяват по ОП „Регионално развитие“
Управляващия орган на Оперативна програма „Регионално развитие” 2007-2013 г. (ОПРР) публикува проект на Насоки за кандидатстване по схема „Подкрепа за развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите”.
Цел на операцията е увеличаване броя на посетителите и продължителността на техния престой, подобряване на сезонното и териториално разпределение на туризма в различните райони и територии, основано на интегрирано управление и маркетинг и използване на различни средства, техники и системи, осигуряващи ефективна туристическа информация и маркетинг.
Тази операция ще насърчава най-вече „меки” дейности, като целта й е да разреши няколко основни проблема – запазване позициите на традиционните международни пазари, привличане на нови пазарни сегменти, повече информация относно разнообразния туристически потенциал и предлагане на българските туристически райони и зони, подобряване техния имидж чрез използването на ефективни съвременни средства и техники за достигане до туристическите пазари, съгласуван регионален подход за подобряване на развитието и маркетинга на туристическите атракции, както и подобряване планирането и научната основа на политиката за регионално и местно туристическо развитие и маркетинг.
Операцията ще насърчава инициативите в областта на регионалния маркетинг, т.е. в рамките на областта и нейната територия и извън нея, което в идеалния случай отговаря на дадена област със специфични туристически характеристики и възможности (туристически регион). Операцията е отворена за местни маркетингови инициативи само дотолкова, доколкото те могат да имат регионално въздействие.
Основната цел на настоящата схема е на основата на интегриран подход да развие регионални туристически продукти и да повиши ефективността на регионалния маркетинг.
Ще бъдат подкрепяни проекти за подкрепа за дестинации със значителен туристически потенциал, популяризиращи природното, културно и историческо наследство; използване на ефективни съвременни средства и техники за достигане до туристическите пазари, насърчаване партньорството между местните власти и туристическите сдружения за подобряване качеството и пазарната стойност на туристическите продукти, както и съвместно маркетингово обслужване на туристическите дестинации, както и такива за привличане на нови пазарни сегменти за специфичните регионални продукти и използване на потенциалното търсене на вътрешния пазар.
Общият размер на средствата по настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ е 18 628 160,06 лв. Отделните проекти ше бъдат финансирани с минимум 200 000 и максимум 500 000 лева.
Допустими кандидати по настоящата схема са всички 264 общини на територията на България.
Заинтересованите лица могат да отправят своите коментари по публикувания проект на Насоки за кандидатстване в срок до 8 ноември 2011 г. (вторник) на електронна поща: oprd@mrrb.government.bg.