ЕК дава 9,5 млн. евро за промоции на български продукти
С три програми ще популяризираме продукти в Русия и Китай
Европейската комисия (ЕК) одобри три промоционални програми за промоции на български продукти. Първата програма е българо-румънска и е за промоция на вино на пазарите на Русия и Китай. Българската предлагаща организация е РЛВК „Тракия”.
Другите две програми са за промоция на кисело мляко, бяло саламурено сирене и кашкавал. Първата от тях е подадена от Асоциацията на млекопреработвателите в България и ще атакува пазарите на Австралия и Обединените арабски емирства. Другата програма идва от Националната асоциация на млекопреработвателите и е насочена към пазарите на Русия и Бразилия.
Общото финансиране на програмите е почти 9.5 млн. евро. В рамките на тази кампания България се нарежда на второ място по брой одобрени програми и обем на финансиране. ЕК е отхвърлила 30% от всички програми, подадени от държавите-членки на ЕС.
Половината от бюджета на проектите се осигурява от ЕС, 30% са съфинансиране от ДФ „Земеделие”, а бенефициентът трябва да набави 20% от средствата.
Трите организации ще сключат договори с ДФ „Земеделие” за изпълнение на програмите.
Одобрените промоционални програми „Междудържавна програма за промотиране на вино в трети страни (Русия, Китай)”; „Европейски млечни продукти всеки ден” (Австралия и Обединените арабски емирства) и „Промоция на млечни продукти в трети страни (Русия, Бразилия)” ще допринесат за развитието на важни сектори от българското земеделие – сектор „Мляко и млечни продукти” и сектор „Вино”, се казва в съобщени ена ДФ „Земеделие“.