Пет ведомства започва е-обмен на документи
Системата ще пести по 400 хил. лв на година, показват изчисления
Министър-председателят Бойко Борисов и министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски дадоха началото на електронен обмен на документи между държавни администрации, съобщи „Фокус”.
Чрез нововъведението системите за документооборот в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерството на външните работи, Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, Агенция „Пътна инфраструктура” и „Ръководство въздушно движение” ще изпращат и получават кореспонденцията си по електронен път.
Електронният обмен на документи ще спести време, ще повиши ефективността на администрацията и ще намали разходите на ведомствата. Според правителството, това е една от първите сериозни стъпки за наваксване на изоставането от последните години в областта на електронното управление.
Системата е уеб-базирана, а до нея от всяка точка на света достъп имат оторизираните лица. Тя ще спести и много средства. Според най-песимистичните изчисления – 400 000 годишно на администрация или 2 млн. лева за петте администрации, които ще я ползват. Ведомствата вече са тествали системата.
Останалите министерства разполагат с друг тип документооборот и се очаква поетапно в следващите два месеца да се включат и те. За МВР например се очаква това да стане до месец-месец и половина.
По отношение на общините, няма пречка и те да бъдат вързани в системата, когато МРРБ се включи в електронния обмен, защото регионалното министерство и общините ползват сходна система за документооборот.