Започва работата по е-правителството
Министър Ивайло Московски подписа четири договора с изпълнителите на дейности в най-големия търг в областта на електронното правителство
Над 30 публични регистъра ще започнат да обменят информация служебно след реализация на проекта „Развитие на електронното обслужване по електронен път”. Проектът е най-големият в областта на електронното управление, а договорите с изпълнителите на четири от лотовете бяха подписани днес.
За сега проектът стартира само в Столична община, където ще бъдат разработени над 50 от най-използваните електронни общински услуги. От услугата ще се възползват над 1 млн. граждани. С е-услугите администрациите няма да изискват различни данни от тях, ако необходимата информация вече съществува в системата. Проектът ще сложи ред и в предстоящото организиране на информацията в администрациите. Ще бъде посочено кой, къде и кога подрежда и пази тези данни, които ще бъдат напълно автоматизирани, обясни транспортният министър Ивайло Московски.
Проектът „Развитие на административното обслужване по електронен път” на стойност 18 милиона лева се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК). До началото на следващата година, когато проектът бъде финализиран, административните услуги в общините ще могат да се ползват от едно място – правителствения портал и администрациите да обменят автоматично информация помежду си. Бизнесът пък ще имат лесен достъп до БУЛСТАТ, Търговски регистър, справки за акцизни и митнически задължения, електорнен болничен лист.