НовиниОбщини

42 проекта преминаха етап на административна оценка за маркетинг на дестинациите

„Подкрепа за развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите” цели развитие на културното и историческо наследство на страната

Общо 42 проекта са преминали оценката на административното съответствие и допустимост по схема „Подкрепа за развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите” на ОП „Регионално развитие“, показва справка в страницата на Управляващия орган.

До 15 март, когато изтече крайният срок за кандидатване по схемата, бяха получени 49 предложения, но 6 от тях останаха извън срока, посочен в Насоките за кандидатстване.

До дни оценителната комисия трябва да направи оценка на финансово и техническо качество на проектите, след което в двумесечен срок трябва да излезе с Мотивирано решението от ръководителят на УО за одобряване, връщане или отхвърляне на оценителния доклад.

Цели на схемата са подкрепа за дестинации със значителен туристически потенциал, популяризиращи природното, културно и историческо наследство; икономическа диверсификация на съответната територия или регион и намаляване на териториалната концентрация на туризма; насърчаване на предлагането извън сезона, намаляване на сезонността и увеличаване на заетостта на легловата база; привличане на нови пазарни сегменти за специфичните регионални продукти и използване на потенциалното търсене на вътрешния пазар, както и използване на ефективни съвременни средства и техники за достигане до туристическите пазари.

Проектите ще се изпълняват на цялата територия на Република България и на територията на Европейския съюз, в случай на участие в международни туристически борси, изложения и панаири.

Финансовият ресурс за тази операция е на стойност 32 714 044 евро, от които 27 806 937 са европейско финансиране.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *