НовиниОбщини

Обява за проекти „Подкрепа за развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите II”

Регионалното министерство публикува нова схема по ОПРР

Набират се проектни предложения по новата схема BG161PO001/3.2-03/2012 на Оперативна програма „Регионално развитие” – проекти „Подкрепа за развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите II”, съобщи МРРБ. Проектите попадат под приоритетна ос 3 – „Устойчиво развитие на туризма”. 

Конкретните цели на схемата са:

•    подкрепа за дестинации със значителен туристически потенциал, популяризиращи природното, културно и историческо наследство;
•    икономическа диверсификация на съответната територия или регион;
•    насърчаване на предлагането извън сезона, намаляване на сезонността и увеличаване на заетостта на легловата база;
•    привличане на нови пазарни сегменти за специфичните регионални продукти и използване на потенциалното търсене на вътрешния пазар;
•    използване на ефективни съвременни средства и техники за достигане до туристическите пазари.
Новата схема се финансира от Регионалния фонд на ЕС.
За средства по схемата могат да кандидатстват всички 264 общини в България. Кандидатите трябва да участват в партньорство с още най-малко две общини с цел обособяване на туристически район, формиране на общ туристически продукт и осъществяване на регионален маркетинг и реклама.

Бюджетът за безвъзмездна финансова помощ по схемата е 6 051 292,57 лева.

Дейностите, които ще получат подкрепа включват:

1.    Разработване на туристически пакети и/или диверсификация на съществуващи такива;
2.    Рекламни дейности, подготовка и разпространение на информационни и рекламни материали за туристическия район и туристическия продукт;
3.    Участие в регионални, национални и международни туристически борси, изложения и панаири;
4.    Изследвания на въздействието на осъществените маркетингови и рекламни дейности;
5.    Организиране на експедиентски пътувания, посещения на пътнически агенти, туроператори, автори на пътеводители, журналисти;
6.    Подкрепа на дейности за обществено осведомяване и информационни услуги – комуникационни кампании за подобряване на осведомеността за природното, културно и историческо наследство и приноса на туризма към развитието на района, разпространение на подходяща информация сред туристическия бизнес, организиране на туристически форуми за насърчаване на ефективната двустранна комуникация, участие и ангажиране на местния бизнес в разпознаването и разрешаването на общи проблеми.

Подаването на проектни предложения става по електронен път чрез Модула за електронни услуги на Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на Европейския съюз в България.

Крайният срок е 28 септември 2012 г.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *