Рекламираме България като инвестиционна дестинация с проект
Стойността на целия проект, който включва около 30 различни дейности, е около 15 млн. лева
Българската агенция за инвестиции ще рекламира чрез проект България като място за инвестиции в осем сектора – преработваща промишленост, машиностроене, електроника, електротехника, информационни технология. Това каза във Варна Борислав Стефанов, изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции, цитиран от Агенция „Фокус“.
„България от много време не беше имала сериозна кампания, която да казва елате тук, за да правите например химическа промишленост, машиностроене, електроника. Следващите няколко месеца имаме амбициозна програма, която е финансирана по линия на европейските фондове и ще имаме около 20 мероприятия в чужбина, като някой от тях ще се правят с големи международни медии”, каза Стефанов, който участва във форума “Възможности и предизвикателства за бизнеса в България и Варненския регион”.
Стойността на целия проект, който включва около 30 различни дейности, е около 15 млн. лева. Сумите, които ще се използват за маркетинг, ще са около 12-13 млн. лева, останалите са за икономически анализи и стратегии.
„За мен по-важно от самата рекламна кампания са конференциите и събитията, които ще се правят, защото това е една добра възможност да се доведат нови фирми и хора, които взимат решения в сферата на инвестициите”, допълни той.
Конференциите ще се правят на места, откъдето досега не е имало много инвестиции – примерно Китай, Корея, Япония, както и няколко събития в САЩ. По думите на изпълнителния директор на Българската агенция за инвестиции САЩ са един от десетте най-големи инвеститора в България, но все още потенциалът е много голям.
Според Стефанов до края на годината у нас се очаква да дойдат сериозни инвеститори. Очаква се през октомври инвеститор, който се занимава със споделени услуги, да започне работа с център в София. Инвеститорът първоначално ще осигури работни места за около 250 – 300 души. Идеята на инвестиращата фирма е във времето персоналът да бъде увеличен на 1000 души. Екипът ще развива финансово – счетоводна дейност. Този тип фирми са с основни разходи за заплати и наем.
„В сферата на производството има една, две фирми, с които се работи. Оптимист съм”, каза още Борислав Стефанов. Това са основно немски фирми от сектора на автомобилната промишленост.
До края на месеца една от компаниите трябва да реши окончателно къде да инвестира – в България или в Сърбия. До няколко месеца окончателно решение за инвестиции в България трябва да вземе и фирма, която се занимава с производство на въздушни възглавници. Сериозен интерес проявява и европейска компания, която се занимава с производство на кабели. „Проектът е много голям – ще бъдат наети над 1000 души. Крайното решение се очаква до края на септември или в началото на октомври”, допълни Стефанов.
За последните две години най-големите инвестиции са от Холандия, но това е по статистически данни – от тази държава са влезли най-много пари в България, без да е задължително фирмата да е холандска, обърна внимание експертът. Втората държава е Австрия, където има доста по-голямо сходство между това откъде идват парите и откъде е фирмата, каза още Стефанов.
Една от сферите, които ще бъдат презентирани е медицинският туризъм е. В началото на октомври предстои среща в Москва, където медицинският туризъм ще бъде една от темите. Срещи по тази тема ще има в държавите от Персийския залив, където също има предвидени мероприятия.
Общо предвидените събития са 12 – три големи конференции и 9 по-малки форуми и кръгли маси. Четири от конференциите са планувани в държави от Европа, четири в САЩ, останалите четири в Азия.