От първо лице

NESCAFЕ отбелязва своя 75 годишен юбилей

През тези години Нестле постигна значителен напредък в прилагането на отговорно земеделие, отглеждане, производство и потребление по цялата верига за доставки на кафе

Марката на Нестле, създадена като идея за разрешаване на проблема с оползотворяването на нереализираната кафе продукция, празнува своя 75 годишен юбилей като една от любимите напитки в света.

Днес, всяка секунда се консумират повече от 5500 чаши разтворимо кафе NESCAFЕ с различни сортове, предназначени да удовлетворят различните вкусове и предпочитания по целия свят.

„Ние празнуваме богатата история и наследство на първото разтворимо кафе в света – NESCAFЕ, което и до днес е запазило отличителния си кафе аромат. През последните 75 години NESCAFЕ се превърна от кутия кафе до цялостна гама от продукти и системи“, каза Карстен Фредхолм, ръководител на Стратегическото бизнес звено за Напитки на Нестле.

„NESCAFЕ присъства в над 180 страни и ние подчертаваме обещанието на марката да продължава, както бъдещия си растеж, така и лидерската си позиция в категорията на кафе напитките“, добави той.

Иновации от самото начало

През 1929 г. на тогавашния председател на Нестле – Луи Дапелс, била възложена интересна задача от бившия му работодател – Banque Française et Italienne pour l’Amérique du Sud. След краха на Уолстрийт и срива на цените на кафето, банката разполагала с голямо количество непродадено кафе в складовете си в Бразилия. Тогава Нестле са запитани дали тези запаси могат да се превърнат в „разтворими кубчета кафе“, които да бъдат пуснати в продажба.

Химикът д-р Макс Моргенталер се присъединява към компанията, за да помогне на своите изследователи да намерят решение. След тригодишни изследвания те откриват, че „café au lait“ – кафето, смесено с мляко и захар – и превърнато в прах, запазва вкуса си за по-дълго време. Но този прах не бил лесно разтворим, а млякото и захарта причинили предизвикателства в производството.

Началото на NESCAFЕ

Д-р Моргенталер обаче установил, че вкусът и ароматът на кафето се запазвали по-добре в кафето, когато към него се добави подсладено мляко, отколкото при добавяне на неподсладено. Той открил още, че кафето се съхранявало по-дълго след излагането му на висока температура и налягане.

Д-р Моргенталер стигнал до заключението, че тайната за запазване на аромата на кафето се крие в създаването на разтворимо кафе с достатъчно въглехидрати. Това било нов и оригинален начин на мислене. Една година по-късно той използвал специфична техника за производство на такъв прах и го представил на Изпълнителния борд на Нетсле и на техническите директори на компанията като разтворимо кафе, което може да се консумира.

Две години по-късно, на 1 април 1938 г., разтворимото кафе, наречено NESCAFЕ, е представено в Швейцария. Тогава Нестле създава мащабни производствени мощности за екстракция на кафе във фабриката си в швейцарския град Орб. Линията за производство на NESCAFЕ включва и процесите за изсушаване на кафето чрез пулверизиране на кафе зърна. 

Два месеца по-късно марката е представена в Обединеното кралство и през 1939 г. в САЩ. До април 1940 г. NESCAFЕ вече се предлага в 30 страни по света.

NESCAFЕ по време на войната

По време на Втората световна война, повече от три четвърти от световното производство на NESCAFЕ се консумира в Швейцария, Великобритания и САЩ. Неговият срок на годност – по-дълъг от прясното кафе – помага, както за неговата широка популярност, така и за удвояване на обема на неговите продажби.

По-голямата част от произведеното количество NESCAFЕ се предоставя за продоволствие на американските войски. За да отговори на търсенето до 1943 г. Нестле създава две фабрики за производство на NESCAFЕ в САЩ.

Важни етапи

През 1952 г. фабриката на NESCAFЕ в Сан Мене, Франция въвежда нов и иновативен продукт, който не се нуждае от добавените въглехидрати. За да запази свежестта си през 60-те години продуктът започва да се предлага в стъклени буркани в Европа и Япония. През 1965 г. марката представя още една новост – лиофилизираното разтворимо кафе NESCAFЕ Gold Blend. 

През годините NESCAFЕ обогатява своята рецепта за разтворимо кафе, създавайки различни разновидности на продукта – NESCAFЕ Decaffeinated, NESCAFЕ Gold Espresso, NESCAFЕ Frappé, NESCAFЕ Cappuccino и NESCAFЕ Ready-to-Drink.

През 90-те години изследователите разработват патентовано самостоятелно разпенващо се решение за подобряване на текстурата на млечната пяна, която сега се използва в NESCAFЕ Cappuccino.

Иновации при машините

В стремежа си да отиде отвъд границите на собствените си иновации, през 2006 г. Нестле представя NESCAFЕ Dolce Gusto в Швейцария, Германия и Великобритания. Година по-късно, марката е представена и в Испания.

Кафе машината с мото „Кафето във вашия дом“ може да приготвя както горещи, така и студени кафе напитки и специалитети. Капсулите NESCAFЕ, NESTEA и NESQUIK се предлагат за всичките пет вида машини – Melody, Circolo, Piccolo, Fontana и Creativa.

Две години по-късно е разработена единствената по рода си система, която използва разтворимо кафе – NESCAFЕ Barista. Първоначално системата се продава само в Япония, а през 2012 г. започва да се предлага и в Европа под името NESCAFЕ Alegria, като кафе система, предназначена за малки заведения. NESCAFЕ Alegria е част от портфолиото на Nestlé Professional – звеното на Нестле, което предлага храни и напитки за консумация извън дома.

Планът NESCAFЕ

Нестле постигна значителен напредък в прилагането на отговорно земеделие, отглеждане, производство и потребление по цялата верига за доставки на кафе. През 2010 г. компанията представи Плана NESCAFЕ в Мексико Сити. Той е част от инвестиционен план на стойност 500 милиона швейцарски франка, които ще бъдат вложени в проекти, свързани с кафето до 2020 г. 

Планът включва набор от глобални цели, които имат за цел да помогнат на Нестле допълнително да оптимизира веригата си за доставки на кафе, сред които: увеличение на прякото изкупуване на кафе директно от земеделските производители, както и специални програми за техническа помощ за производителите на кафе. Като част от Плана NESCAFЕ, компанията си е поставила цел да закупи повече от 180 000 тона устойчиво кафе от около 170 000 фермери до 2015 г.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *