ЕК търси мнението на гражданите за по-добра трансгранична защита на потребителите
Консултацията се провежда до 31 януари 2014 г. и е достъпна онлайн.
Всеки един от 500-те милиона европейски граждани трябва да се ползва със същите права на потребител, независимо дали пазарува в своята страна, в друга държава от Европейския съюз или онлайн в Европа. Европейската комисия започна консултация с потребители, организации за защита на потребителите и бизнеса с цел да прецени как най-добре да се засили трансграничната защита на потребителите, съобщават от ЕК.
Резултатите от прегледа ще бъдат взети предвид от Европейската комисия в нейната текуща и непрестанна работа за подобряване на общоевропейската мрежа от правоприлагащи органи в областта на защитата на потребителите. Тази мрежа играе изключително важна роля за това да се гарантира, че хората в целия ЕС се ползват с еднакви права, независимо къде или от кого се извършват покупките. Консултацията се провежда до 31 януари 2014 г. и е достъпна онлайн.
Целта на консултацията е да се получи обратна информация по въпроси като:
– От какви средства за разследване и намеса се нуждаят националните правоприлагащи органи, за да се подобри сътрудничеството помежду им в борбата срещу нарушенията на законодателството за защита на потребителите, засягащи няколко държави?
– Какви санкции са необходими, за да се възпират по-ефективно незаконните практики?
– Как правоприлагащите органи могат да действат по-ефикасно и да осигурят по-надеждна реакция в борбата срещу злоупотреби, които са широко разпространени в ЕС или които са извършени от един и същи търговец, извършващ дейност в две или повече държави членки?
Като се имат предвид настоящите ограничения в областта на публичното финансиране, ключов въпрос в рамките на тази консултация е дали — и как — с един евентуален по-добре координиран подход на равнището на ЕС може да се спомогне за обединяването на ресурси и експертни познания и да се постигне ефективна съвместна стратегия за действие на правоприлагащите органи за борба с незаконните практики, които са в ущърб на потребителите и предприятията в ЕС. На практическо ниво прегледът трябва да помогне за разработването на по-добри показатели и за набелязването на възможности за споделяне на данни, както и да доведе до подобряване на методиките за правоприлагане.