НовиниОбщини

14 централни администрации вече могат автоматично да обменят данни помежду си

МТИТС започва реализация на нов проект по ОПАК

Тридесет и четири регистъра и информационни системи, поддържани от 14 централни администрации вече могат автоматично да обменят данни помежду си. Това съобщи заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров на семинар за представяне на резултатите от най-големия проект в областта на електронното управление – „Развитие на административното обслужване по електронен път“. Той е на стойност близо 18 милиона лева и е финансиран от ОПАК.

„Свързването на най-ползваните регистри като Национална база данни „Население“, Регистър на актовете за граждански брак , Класификатор на настоящите и постоянните адреси, Имотен регистър, Булстат, Търговски регистър, Регистър на Моторните превозни средства, Регистър на Български документи за самоличност е основна предпоставка за развитието на електронното управление, каза заместник-министърът. Той добави, че в рамките на проекта е модернизиран правителственият портал. По думите му, това е мястото в Интернет, от което са достъпни всички електронни услуги, Порталът вече е удобен както за администрациите, така и за бизнеса и гражданите.

До седмици предстои обществено обсъждане на новия проект на Закон за електронното управление, каза още Тодоров. Нормативът урежда предоставянето на електронни административни услуги и обмена на данни и документи по електронен път между ведомствата. Паралелно с това централните и местни администрации с минимални усилия и инвестиции трябва да приложат разработените софтуерни приложения в своите информационни системи, за да започнат да предоставят електронни услуги.

Започва и реализация на нов проект на МТИТС, финансиран от ОПАК „Надграждане на съществуващите и изграждане на нови централни системи на електронното правителство с оглед на усъвършенстване на информационно-комуникационната среда за по-добро административно обслужване на гражданите и бизнеса”. Сред новите системи, които ще бъдат разработени, е проверката на валидността на документ по електронен път, както и електронно връчване на документи. Една от дейностите предвижда разработване на мобилна версия за ползване на портала на електронното управление от смартфони и таблети.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *