Новини

МОН гарантира усвояване на 230-260 млн. лв по оп "Развитие на човешките ресурси"

70% от хората искат реформи в образованието

Рискът за загуба на пари по двете приоритетни оси на ОП „Развитие на човешките ресурси”, свързани с образованието е изцяло преодолян. За следващата година министерството може да гарантира усвояването на около 230-260 млн. лв. по ОП РЧР, което ще даде реален шанс за успешно стартиране на първата самостоятелна за МОН оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж”. Това съобщи заместник министърът на образованието Иван Кръстев на пресконференция за отчитане на дейността на МОН.

Независимо от трудностите с близо над 20 млн. лв. бяха увеличени средствата, разпределени за образование през последните 6 месеца на 2013 г. Това са пари от бюджета на Министерството на образованието и науката, както и от централния бюджет, коментира министърът на образованието и науката проф. Анелия Клисарова.
Тя отчете също увеличените заплати на учителите, за дофинансиране на транспорта на учениците до 16 г и предвидените 8,4 млн. лв. за ремонти на 86 училища. „Тези факти, както и предвидените за догодина 100 млн. лв. повече, доказват, че образованието е приоритет за правителството.”, добави министърът. 

„За реформиране на висшето образование сме заделили 21 млн. лв. повече от предвидените”, обясни проф. Клисарова. Тя допълни, че реформата в образованието не може да се случи за ден и ако залагаме нещо сега, то ще можем да оценим дали е положително или отрицателно след години.

„Усилено работим по законопроекта за средното образование, проектът за промени в Закона за професионалното образование и обучение вече е внесен, той ще предизвика промени и в Кодекса на труда, но и ще подобри връзката между образованието и бизнеса. Това пък ще помогне за реализацията на младите хора и ще спре до някаква степен отпадането на деца от училище.“, коментира министърът. 

Според социологическо изследване на агенция „Сова Харис” за нагласите на обществото към българското образование близо 70% от запитаните искат реформи в образованието. Липсата на дисциплина и интерес в учениците, както и ниското заплащане на преподавателите са основните мотиви, заради които реформите са наложителни, смятат социолозите. 60% от анкетираните в проучването считат, че няма добра връзка между образованието и бизнеса. Въвеждането на дуалната система на обучение се одобрява от 70 % от анкетираните. Те са съгласни, че това може да се превърне в начин на разрешаване на проблема с отпадането на ученици от образователната система. 70% от населението счита, че инвестицията в млади преподаватели е правилно решение, сочат още данните от изследването.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *