Научно-изследователски и развойни проекти ще получат 6 млн. лева
Седмата конкурсна сесия за набирането на проекти в рамките на Националния инвестиционен фонд ще бъде отворена на 1 февруари
Близо 6 млн. лв. ще бъдат разпределени през тази година за научно-изследователски и развойни проекти, като за първи път сред приоритетните направления са творческите индустрии. Седмата конкурсна сесия за набирането на проекти в рамките на Националния инвестиционен фонд ще бъде отворена на 1 февруари, съобщи Евгений Иванов, изпълнителен директор на Агенцията за малки и средни предприятия.
Бюджетът на фонда за тази година е общо 10 млн. лв. От тях близо 2 млн. лв. са за довършване на проекти от шестата конкурсна сесия, а други 2 млн. лв. – за участието на страната ни в програмата „Еврика“, пише mediapool.
По новата конкурсна сесия право на кандидатстване имат два типа проекти – научно-изследователски и за техническа осъществимост. Крайният срок за кандидатстване е 31 март 2014 г.
При научно-изследователските развойни проекти максималната стойност на субсидията е 500 хил. лв. Срокът за реализация е от една до три години. Безвъзмездната помощ за индустриалните научни изследвания е 50% от стойността на проекта, а за експериментално развитие – 25%.
При проектите за техническа осъществимост максималната стойност на субсидията е 50 хил. лв. с продължителност на проекта една година.
Приоритетните направления за финансиране са машиностроене, електроника и електротехника, фармация, производство на химични продукти, мебели, хранително-вкусова промишленост, информационно-комуникационни технологии и творчески индустрии. Проектите в тези сектори ще получават допълнително по 6 точки при оценяването им, посочи Богдана Ваташка-Анави, директор на дирекция „Програми и проекти” в Агенцията за малки и средни предприятия.
Право на кандидатстване имат фирми, висши училища, БАН, научни организации. Всички проекти получили 60% от точките ще бъдат допуснати до финансиране, каза Ваташка-Анави. За да се избегне дискриминирането на малките проекти, са разработени две отделни методики за оценяване.