Връчиха призовете за отговорен бизнес
56 компании взеха участие в тазгодишната надпревара
56 компании от цялата страна се състезаваха в тазгодишното издание за Наградите за отговорен бизнес. Призовете бяха връчени на церемония снощи, а победителите бяха определени от независимо жури от изтъкнати личности от областта на бизнеса, медиите, правителствения и неправителствения сектор. Негов председател за пета поредна година бе кметът на София Йорданка Фандъкова.
Статуетката в категорията „Инвеститор в човешкия капитал” получи ЧЕЗ България за проекта „ЧЕЗ – инвеститор в здравето и знанието на служителите”. Той е част от политиката на компанията за осигуряване на непрекъснати възможности за професионално и личностно развитие на служителите.
Втората награда бе присъдена на Мобилтел за проекта Top Performers Program, който цели да мотивира и признае заслугите на професионалистите с изключителни постижения в компанията.
С трета награда бе отличена Енерго-Про Варна за проекта „Фонд за лечение на служители“, който подкрепя финансово и морално служителите на компанията и техните семейства, нуждаещи се от скъпоструващо лечение. Министърът на труда и социалната политика Хасан Адемов, който връчи наградите в категорията, отбеляза че „корпоративната социална отговорност вече е част от модерната социална политика”.
Призът в категорията „Маркетинг, свързан с кауза” бе присъден на Ивентас, които са партньори на проекта „Човечността има лице” – кампания за набиране на средства за ремонт и купуване на оборудване за първия в България функционален кабинет за бъбречна диагностика сред деца. Подгласници в тази категория станаха Каменица с „Каменица ФЕН купа” – най-големият турнир по футбол за непрофесионалисти в България, и Компас с инициативата „Поправи детството”, с която от 2008 г. насам 8% от цената на продуктите с марка Happy Junior се даряват в подкрепа на каузата на фондация „За Нашите Деца” всяко дете да има семейство. Финалистите получиха наградите си от Бранимир Ботев, заместник министър на икономиката и енергетиката, който поздрави Форума за организирането на Наградите за отговорен бизнес и компаниите за избора им да се ангажират с обществени проекти.
Голямата награда в категорията „Инвеститор в знанието” отиде при Телерик за проекта „Академия на Телерик”. Инициативата предоставя безплатно качествено и достъпно за всички възрасти обучение в областта на информационните технологии и разработката на софтуер. Мусала Софт грабна второто място с проекта Конкурс по програмиране CodeIT – частен национален конкурс по програмиране с 14-годишна история. Трето място в категорията зае Еврофутбол с проекта „Готови за успех”, с който компанията вече седем години осигурява стипендии за обучение на младежи в неравностойно положение. Иван Кръстев, заместник-министър на образованието и науката, който връчи наградите, отбеляза силната конкуренция в категорията и поздрави всички участници.
Призът в категорията „Инвеститор в околната среда” бе присъден на Екопак България за проекта „3D Екобус”. С помощта на уникалния иновативен мобилен образователен център 80 000 деца в 500 училища и 5000 служители в 80 общини са обучени в разделно събиране и отговорност към околната среда и обществото. Отличието дава право на компанията да участва в Бизнес наградите за околна среда на Европейската комисия през 2016 г. в Брюксел. Втора награда бе отсъдена на Есри България. Призът е за изработката на онлайн карти и пространствени анализи за всички етапи на кампанията на bTV „Да изчистим България за един ден”. Трето място получи ЧЕЗ Разпределение България за инвестицията си в опазването на околната среда и биологичното разнообразие, с която компанията опазва живота на щъркелите и белоглавите лешояди. При връчването на отличията кметът на София Йорданка Фандъкова отбеляза, че категорията е особено ценна.
Социалният министър Хасан Адемов връчи и наградите в традиционно силната категория „Инвеститор в обществото”. Голямата награда заслужи GLOBUL за проекта „GLOBUL подкрепя създаването на Дневен център за хора с интелектуални затруднения”. Центърът създава подходяща среда за адаптация в обществото на хората с леки интелектуални затруднения, като им осигурява независимост и така подпомага дългосрочното решаване на този значим социален проблем. На второ място бе класирана Райфайзенбанк за дарителската инициатива „Избери, за да помогнеш”, с която обществено значими проекти на неправителствени организации, болници, пациентски организации и други получават финансова подкрепа. Третото място бе отсъдено на Пощенска банка за проекта The No Project/PLAY 4 CHANGE, който цели информираност за деликатния проблем с трафика на хора с помощта на музика, изкуство и социални медии.
ЕЙМС Хюман Кепитал България грабнаха специалния приз “Най-добра социална политика на малко или средно предприятие” за проекта „Не питай какво може България да направи за теб, а помисли какво Ти можеш да направиш за България”. За целия екип в AIMS Human Capital корпоративната социална отговорност е желание да промени света наколо не само днес и сега, а устойчиво, като дейностите им със социална насоченост и участието им в различни каузи увличат все повече съмишленици и партньори по пътя към по-добро и единно общество. Наградата връчи Радослава Ганозова, директор комуникации на Актавис, Златен спонсор на церемонията.
Наградата ENGAGE отиде при СИБАНК за проекта „Синьо лято”, променил не само подхода към децата от социалните домове, а и отношението към доброволчеството сред служителите в самата компания. Носителят на специалното отличие се определя от Международния форум на бизнес лидерите – Великобритания, и отличава компаниите, които успяват да ентусиазират и привлекат всички свои служители в социално отговорните си дейности, а наградата бе връчена от Тим Буйсере, търговски аташе в посолството на Великобритания в България.
Целта на Годишните награди за отговорен бизнес е да покажат, че успешният и устойчив бизнес инвестира и в обществени каузи, както и да демонстрират най-добрите примери в подкрепа на тази идея. Годишните награди за отговорен бизнес на БФБЛ са национални и за тях могат да бъдат номинирани компании от цялата страна независимо от големината или сектора, в който работят. Критериите за определяне на победителите са полза за обществото, работа в партньорство с други организации, ангажираност на целия екип на компанията в осъществяването на проектите, продължителност и последователност на инициативата, новаторство и оценка от страна на обществото.