Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация" с 35 нови е-услуги
Проекът се финансира по ОП „Административен капацитет“
Над 6000 служители и 185 организации ще могат да се възползват от новите 35 електронни административни услуги, които Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГД ГВА) към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е разработила с проект по Оперативна програма „Административен капацитет“ (ОПАК). Две от съществуващите в ГД ГВА информационни системи са свързани и вече работят в единна информационно-комуникационна среда.
Това съобщи заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров на заключителната пресконференция по проекта.
Според Списъка на унифицираните наименования на административни услуги ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ предоставя на своите потребители общо 57 услуги, сред които издаването на свидетелства на: авиационен персонал, авиационни оператори, авиационни учебни центрове и други. С усъвършенстването на публичните регистри и разработването на нови модули към тях потребителите вече ще могат да подават електронни заявления за всяка една от новите 35 електронни услуги. Така ще се спестят време и средства на служителите в областта на авиацията, които поне два пъти годишно трябва да актуализират своите свидетелства.
„За 1 млн. лв. повече от половината от предоставяните от Гражданска въздухоплавателна администрация услуги вече ще са достъпни по електронен път“, каза ръководителят на ОПАК Моника Димитрова-Бийчър. „Извършените разходи по проекта са възстановени на 100%, което е достатъчна атестация за постигнатите резултати и тук е мястото да отбележа, че без усилията на екипа и ръководството на ГВА те нямаше да бъдат възможни. Проектът е ключов за администрацията за гражданско въздухоплаване и може да се включи в категорията „ Добри практики“ по ОПАК“, добави още г-жа Бийчър.