Новини

Кариерни центрове на БТПП предлагар нова връзка между бизнеса и търсещите работа

Проектът се финансира по ОП „Развитие на човешките ресурси“

Нова възможност за връзка между труда и капитала предлагат кариерните центрове на Българската търговско – промишлена палата. На практика това са центрове, в които всеки, мечтаещ за повишение, може да се информира има ли шанс и къде да го получи. Това е безплатно както за работодателите, така и за кандидатите – получаване на информация за предлагани и търсени по-добри позиции на трудовия пазар.

„За първи път в България предлагаме такъв тип услуга. Целта ни е да свързваме работодатели и работници, да им помагаме „да научат един за друг“, казва Беата Папазова, ръководител на проекта.

За месец, откакто стартираха центровете, е постъпила информация за стотици кандидати. промишлени дизайнери, охранители, мед. сестри, учители, техници, шофьори, електроинженери, специалисти по маркетинг и реклама, сътрудници по управление на европейски проекти и програми, счетоводители, дори музиканти и полицаи. Сред клиентите има също управители на хотели и ресторанти, икономисти, специалисти по продажби в областта на информационните и комуникационните технологии.

Засега офертите от работодателите са едва няколко десетки. Очаква се с времето да се натрупат още компании, които търсят своите кандидати.

В кариерните центрове ежедневно се проучват наличните свободни позиции, обявени от фирмите. Следят се не само обявите за вакантни длъжности и фирмените сайтове, но и директно се осъществява връзка със самите работодатели, за да разберат какво предлагат. След това кандидатите се ориентират за наличните възможности. Събраната информация се публикува в уеб базираната платформа в модула „Центрове за кариерно развитие“ на Виртуалната социална академия и е досъпна за всеки. 

Центровете за кариерно развитие са разкрити по оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ като част от проекта на БТПП „Повишаване на обществената нетърпимост към неформалната икономика при трудово правните и осигурителните отношения и превантивни действия за ограничаването й“. Той е на обща стойност малко над 9 млн. лв. и включва 15 дейности. В случая с центровете се използват различни форми на въздействие върху пазара на труда. Те ще действат до края на януари 2015 г., след което ще се търсят пари за продължаване на съществуването им. Те няма да изземат функциите на Агенцията по заетостта, а ще й помагат. Ще предлагат възможност за професионална реализация и кариерно ориентиране.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *