Новини

„Алианс за младежта“ ще създаде 100 000 работни места за младежи в следващите години

С участието на над 200 компании от цяла Европа това е първата общоевропейска инициатива, подкрепена от бизнеса, която поема ангажимент да помогне на младите хора

Близо 200 компании обединяват усилията си в инициативата „Алианс за младежта“ (Alliance for YOUth) на Нестле, която има за цел да се справи с младежката безработица в Европа. Те се ангажират да създадат над 100 000 работни места за младите хора през следващите години. 

В контекста на трудната икономическа обстановка, в която не се наблюдава почти никакъв ръст, Алиансът се ангажира да работи съвместно със законодателите и образователния сектор, за да помогне на младите хора да развият уменията си в бизнеса и да намерят работа. 

„С участието на над 200 компании от цяла Европа „Алианс за младежта“ е първата общоевропейска инициатива, подкрепена от бизнеса, която поема ангажимент да помогне на младите хора да бъдат по-добре подготвени да навлязат в професионалния свят и да подобри възможностите им на конкурентния пазар на труда,“ – заяви Лоран Фрекс, главен изпълнителен директор на Нестле Европа.

Според неотдавнашно проучване 23% от младите хора в Европа смятат безработицата за най-големия проблем на обществото през следващите пет до десет години. Около 54% от анкетираните безработни са заявили, че обвиняват правителствата за това, че не разрешават проблема с липсата на възможности за младите хора. 

В проучването са взели участие около 2 000 млади хора от Великобритания, Германия, Испания, Италия и Франция на възраст между 18 и 29 години. Резултатите показват, че 40% от анкетираните на възраст между 21 и 24 години се опасяват, че перспективите за работа в страната им няма да се подобрят през следващите 12 месеца.

Компаниите, участващи в „Алианс за младежта“, се ангажират да разработят редица съвместни и индивидуални инициативи, които да предложат на младите хора значим професионален опит и стаж като създадат над 100 000 работни места и възможности за обучение. 

През последните осем месеца Нестле вече е създала близо 8 000 възможности за работа и стаж. 

В допълнение, компаниите ще насърчат своите служители да излязат в общността и да помогнат на младите хора да се подготвят за работа, предлагайки практически съвети как да изготвят автобиографии и как да се подготвят за интервю за работа. 

Партньорите на „Алианс за младежта“ ще бъдат активни членове на Европейския алианс за професионална подготовка на Европейската комисия, насърчавайки стажове и обучение като активни посланици на професионалното обучение в цяла Европа.

Съвместно с 14 европейски бизнес партньораи и 13 партньори от Португалия, Нестле стартира инициативата „Алианс за младежта“ през юни 2013 г. в Лисабон. 

Сред учредителите на Алианса са компанията за човешки ресурси Adecco, застрахователната фирма AXA, международният производител на храни Cargill, логистичните групи CHEP и DS Smith, консултантската фирма Ernst & Young, социалната мрежа Facebook и производителят на парфюми и аромати Firmenich. 

Команията Google, групата за пазарни проучвания Nielsen, комуникационната фирма Publicis Groupe, технологичната фирма Salesforce, платформата за обмен на информация Twitter и адвокатската кантора White & Case също са сред членовете на Алианса. 

„Алиансът за младежта“ е четвъртият стълб на европейската инициатива на младежка заетост на Нестле „Нестле се нуждае от младите хора“ (Nestlé Needs YOUth), която стартира в Атина през ноември 2013 г.

Като активен участник в инициативата „Алинас за младежта“ Нестле България се обединява заедно със своите партньори в страната, сред които са както международни, така и местни, изцяло български компании. Плановете на Нестле и нейните партньори, както и конкретните подробности, свързани с „Алианс за младежта“ в България ще бъдат обявени на специално организирана пресконференция и публична дискусия, която ще се проведе на 24 септември 2014 г. във VivacomArtHall от 10:30 часа.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *