ЕК предоставя 111 млн. евро за маркетинг и реклама нахранителни продукти
Повече от половината средства, 68 милиона, са за рекламирането на европейски продукти в трети страни
111 милиона евро ще предостави Европейската комисия през 2016 година за маркетинг и реклама на хранителни продукти от Съюза. 30 милиона са предвидени за млекопроизводителите и свиневъдите.
С тази стъпка Комисията изпълнява обещанието, дадено от европейския комисар за земеделие Фил Хогън на извънредната среща на агроминистрите на 5 септември. Повече от половината средства, 68 милиона, са за рекламирането на европейски продукти в трети страни. 21 милиона от тях ще бъдат за млечни продукти и свинско месо, съобщава agro.bg.
Рекламата ще бъде под наслов „Наслади се, от Европа е“. До 2020 година средствата за маркетинговите кампании постепенно ще нараснат на 200 милиона евро годишно, а подборът на финансираните мерки ще се извършва предимно от Европейската комисия. Няма да има и доплащания от националните бюджети.
Европейският съюз поема 70 процента от разходите, останалите пари трябва да се осигурят от вносителя на предложението. Проекти в трети страни, за които са обединили няколко европейски държави, ще получават до 80 на сто от финансирането. Ще могат да се рекламират не само основни продукти, като месо и зеленчуци, но и преработени храни