НовиниОбразование

Набират се проектни предложения по процедура „Подкрепа за предучилищното възпитание и подготовка на деца в неравностойно положение“

Краен срок за представяне на предложенията е 30.11.2015 г.

Министерство на образованието и науката кани желаещите да представят проектни предложения по Приоритетнa ос 3 „Образователна среда за активно социално приобщаване“, Инвестиционен приоритет 9ii „Социално-икономическа интеграция на маргинализирани общности, като ромите“ посредством процедура за безвъзмездна финансова помощ: „Подкрепа за предучилищни възпитание и подготовка на деца в неравностойно положение“. 

Целите на процедурата за безвъзмездна финансова помощ са:

– подобряване на условията за равен достъп до предучилищна подготовка и възпитание;

– допълнителни занимания с деца, за които българският език не е майчин за овладяване на официалния език преди постъпване в първи клас;

– повишаване на качеството на образованието в детските градини и в подготвителните групи в общинските училища, в които се обучават деца от различен етнически произход и/или деца, търсещи или получили международна закрила, с цел тяхната образователна интеграция;

– взаимно опознаване на децата от различни етноси и възпитаването им в дух на толерантност;

включване на родителите във възпитателния процес;

– създаване на условия за успешна социализация на децата от етническите малцинства и/или от маргинализирани групи и от семейства, търсещи или получили международна закрила;

– засилване на мотивацията на деца и родители за участие в образователния процес (постъпване в първи клас);

– преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход.

Дейностите, които ще получат подкрепа включват:

* Допълнително обучение, при необходимост, по български език за деца, за които българският език не е майчин (вкл. деца, търсещи или получили международна закрила);

* Осигуряване на подходяща образователна среда за включване на децата от ромски произход от обособените по етнически признак детски градини и децата, търсещи или получили международна закрила чрез поетапен прием в детски градини и в подготвителни групи в общински училища извън ромските квартали (вкл. транспортирането им от ромските квартали/махали или регистрационно приемателни центрове до училище или детска градина в рамките на населеното място);

* Подобряване на образователната среда в детски градини и в подготвителни групи в общински училища, в които се обучават деца от етническите малцинства с цел повишаване качеството на обучението и подобряване на резултатите от него;

* Подобряване на образователната среда в детски градини и в подготвителни групи в общински училища извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано деца от етническите малцинства и/или деца, търсещи или получили международна закрила;

* Осигуряване, при необходимост, на психологическа подкрепа за децата от етническите малцинства и  за децата, търсещи или получили международна закрила;

* Насърчаване общуването и съвместните изяви между деца от различните етноси, обучаващи се в отделни детски градини и в подготвителните групи в общинските училища на територията на населеното място;

* Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда;

* Подкрепа за семейства от уязвими етнически малцинства/семейства в неравностойно положение за обучение на децата им в детски градини от 3-годишна възраст с оглед ранната им социализация;

* Насърчаване участието на родителите във възпитателния процес;

* Работа с родителите от уязвими семейства/семейства в неравностойна ситуация от етническите малцинства  или такива, търсещи или получили международна закрила, които възпрепятстват децата си подлежащи на задължителна предучилищна подготовка от редовно посещаване на детска градина;

* Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от  образователната интеграция и приемането на различието;

* Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност и разработване на програма за културна и социална интеграция или общинска програма за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства;

* Разработване и приемане на общински годишни планове за действие, в съответствие с областната стратегия за интегриране на ромите или общински програми за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства (дейността следва да бъде финансирана за сметка на съответната община).

Краен срок за представяне на предложенията е: не по-късно от 23:59 часа на 30.11.2015 г.         

Проектните предложения по настоящата процедура за подбор на проекти, следва да бъдат подадени само по електронен път с Квалифициран електронен подпис (КЕП) като се използва Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020).

Кандидатите могат да искат разяснения във връзка с насоките за кандидатсване в срок до 09.11.2015 г.

Повече информация може да намерите на страницата на МОН

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *