Новини

Платформата за онлайн магазини GombaShop отчита ръст от 431% на оборотите през сайтовете, създадени с нея през последната година

Броят на поръчките е нараснал с 317%, а средната цена на поръчка – с 36%, става ясно още от годишното изследване на GombaShop, базирано на 4350 електронни магазина, създадени с тази система през последните 12 месеца. Любопитно е също, че разплащанията с наложен платеж отчитат 20% спад, за сметка не тези с карти, а най-високата стойност на единична поръчка е достигнала 3400 лева

Платформата за онлайн магазини GombaShop отчита 431% ръст в оборота, реализиран от сайтовете, създадени с нея през последните 12 месеца, както и 317% ръст в броя на поръчките, осъществени в тях. Това става ясно от годишното проучване за тенденциите в електронната търговия, което е базирано на данни от 4350 електронни магазина, използващи GombaShop и създадени в периода септември 2014 г. – септември 2015 година. Ръстът по почти всички показатели позиционира платформата като предпочитано решение за онлайн търговия, подходящо за всякакъв тип стоки и услуги, поставяйки я сред водещите такива системи на пазара. Общият брой на поръчките, реализирани от включените в изследването магазини, е 47 276, а общият оборот – 3 450 000 лева. Най-много покупки (60%) са направени в ценовия диапазон между 50 и 100 лв., 25% са в диапазона под 50 лв., а 15% надвишават 100 лева.


Възходящият тренд при стартирането на нови магазини с GombaShop се дължи преди всичко на лесния и достъпен интерфейс на платформата, както и на вградените възможности за оптимизация за търсачки, реклама и други ключови за всеки онлайн предприемач дейности. Ние си поставихме за цел да създадем не просто софтуер за онлайн магазини, а едно цялостно решение, което улеснява максимално предприемачите, спестявайки им редица несвойствени за тях технически дейности. Резултатът е, че днес GombaShop се използва както от големи търговски компании, така и от малки фирми, стартиращи предприемачи и независими автори на ръчно – изработени стоки. Увеличението на реализирания оборот от нашите клиенти на годишна база е повече от четири пъти и при запазване на настоящите темпове, той ще надхвърли 10 млн. лева през 2017 година“ – заяви Георги Костов, съосновател на GombaShop.


От проучването става известно също, че най-много поръчки – 71% – са заплатени с наложен платеж, което е спад от 20% в сравнение с предходните 12 месеца. За сметка на това картовите разплащания са се увеличили с 20%, достигайки до 23% от всички поръчки. На трето място (5%) са разплащанията през системата EasyPay, а останалите платежни методи си поделят 1 процент. 85% от продажбите са реализирани в България, което е 13% спад. Тези в чужбина отчитат аналогичен ръст и са достигнали 15% от пазара. Най-популярният метод за реклама сред онлайн търговците е т.нар. pay per click (плащане на клик), като различните такива мрежи получават общо 41% от рекламните бюджети, отчитайки 4% ръст. На второ място е Facebook рекламата с 34% от пазара и 4% спад. Причините за популярността на тези два типа реклама са по-лесната им употреба, оптимизираните финансови параметри, ясните метрики и системи за анализ. Предоставяните от GombaShop ваучери за реклама и SEO инструменти (Search Engine Optimization – оптимизация за търсачки) също спомагат за оформянето на горната статистика.


Средната цена на поръчка в онлайн магазините, обхванати от проучването, е 72.97 лв., което е нарастване с 36%, а среден брой поръчки дневно е достигнал 130, отчитайки 318% ръст. Най-големият брой поръчки, реализирани в рамките на един месец, е 4722, а най-високият месечен оборот през последните 12 месеца е 123 455 лева. Най-високата номинална стойност на поръчка пък е достигнала впечатляващите 3400 лева.


Най-много магазини (19.5%) през отминалата година са създадени в сегмента на дрехите и обувките, следвани от подаръците и аксесоарите (17.2%), както и храните и бързооборотните стоки (17.2%). Челната петица включва още сегментите бижута и арт (9.2%), както и стоки за дома (8.5%). Според реализирания оборот от магазините на първо място е секторът на храните и бързооборотните стоки (21.2%), следван от подаръците и аксесоарите (18.1%), дрехите и обувките (17.1%), стоките за дома (9%), мобилните телефони и аксесоарите (8.1%). 30% от магазините, създадени с GombaShop през последните 12 месеца, реализират 75% от общия оборот.


Друга интересна статистика е тази за броя на търговците, които се отказват в рамките на първите шест месеца след стартиране на магазина. При този показател се отчита спад с 8%, достигайки 20% от общия брой на проектите. По всичко личи, че все още голяма част от търговците в България се чувстват несигурни при стартирането на собствен интернет магазин, а част от тях подхождат със свръх-очаквания към развитието на своя онлайн бизнес и бързо губят мотивация. Други пък са прекалено резервирани и плахи, което дава своето отражение върху времето за реализиране на поставените цели. Все пак макар и с малко се наблюдава подобрение по тези показатели – по-ниска степен на отпадане, по-бързо реализирани поръчки и все по-голям брой търговци, осъзнаващи нуждата от реклама.


Липсата на ясна рекламна стратегия продължава да бъде фактор, който забавя развитието на магазините. 18% от търговците не рекламират (с 2% по-малко), а над 60% инвестират под 500 лв. на месец за реклама на магазина си (с 10% повече). Усредненият период, необходим на новостартирал онлайн магазин, да реализира първата си продажба, е шест дни като по този показател се наблюдава спад със 7% спрямо предходния период.


61% от проектите успяват да реализират първата си продажба през първия месец, а 29% – през втория. Същевременно 19% от тях достигат до своята петдесета продажба също през първия месец, докато при 55% това се случва през втория. 22% от магазините отчитат първите си сто продажби през втория месец от съществуването си, при 33% – през четвъртия. Въпреки че голяма част от търговците успяват да реализират първите си продажби още в рамките на няколко дни след стартиране на магазина, при повечето от тях това е в резултат на лична комуникация и привличане на вече съществуващи клиенти или познати. След преминаване на този период, продажбите започват да корелират изцяло с маркетинг активностите, които се оказват определящи за успеха или неуспеха на новостартиралия магазин.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *