Гимназисти от цяла България ще се състезават за най-добър виртуален бизнес
Младите мениджъри създават и управляват собствена компания в надпреварата „Виртуално предприятие“ на Джуниър Ачийвмънт България
Състезание за гимназисти „Виртуално предприятие“ ще се проведе в събота, 16 април, в Националния център за подготовка на ученици за олимпиади и състезания, на бул. Драган Цанков №21А в София. Началото на състеазнието е в 8:00 часа, а награждаването ще бъде от 12:30 часа. Мениджърите ученици от 8 отбора, които покажат най-добри резултати по време на събитието в събота ще получат своите призове от заместник-министъра на образованието и науката, Диян Стаматов.
Освен в отборната надпревара, в събота учениците ще решават и индивидуален тест по икономика, зададен в началото на състезанието, който, заедно с отборното класиране, ще определи и персонални победители в играта. Всички ученици от първите 3 отбора в класирането ще имат шанса да получат допълнителна награда – възможност да кандидатстват за ежемесечна стипендия на стойност половин минимална работна заплата в рамките на една астрономическа година.
„Виртуално предприятие” е образователно онлайн състезание, организирано на национално, европейско и световно ниво. Тази година в програмата се включиха общо 196 отбора от над 20 населени места, които се състезаваха онлайн в продължение на 3 месеца. Участниците във виртуалната игра стартират онлайн компании при равни условия и вземат решения за шест основни показателя на произвеждания продукт: цена, обем на производството, маркетинг, капиталови инвестиции, развойна дейност и благотворителност. Решенията им трябва да са съобразени с реалната пазарна среда и макроикономическата политика. Крайното класиране се осъществява чрез Индекс на пазарното представяне, който сравнява резултатите по предварително зададени критерии.
Програмата “Виртуално предприятие” е предназначена за младежи на възраст между 15 и 19 години. Инициативата дава възможност на учениците да тестват и развият бизнес уменията си, като вземат решения, които имат реално влияние върху фирмата, която управляват. В Европа тази инициатива е позната под името Virtual Business Challenge (VBC), а на световно ниво – HP Global Business Challenge.