Изпълнението на мерките за образование и обучение бележат най-голям напредък в Плана за действие „Предприемачество 2020 – България“
Основното умение „предприемачество“ е застъпено в учебните програми в системата на началното, средното, професионалното и висшето образование
Изпълнението на препоръките на ЕК в област „Образование и обучение в предприемачество в подкрепа на растежа и създаването на нови предприятия“ бележи най-голям напредък в Плана за действие „Предприемачество 2020 – България“, сочи отчет по документа за миналата година.
През 2015 г. в частта за образование и обучение са реализирани 12 мерки, като за миналата година компетентните институции са докладвали пред министъра на икономиката изпълнението на 15 мерки в отговор на пет препоръки на ЕК.
Въвеждането на обучение по предприемачество в училищното образование е едно от най-съществените промени в образователната ни система. С Държавния образователен стандарт за учебния план, приет с Наредба №4 от ноември 2015 г., се въвежда учебен предмет „Технологии и предприемачество“ от I до IX клас в задължителната общообразователна подготовка и предмет „Предприемачество“ в VIII клас за всички професионални направления в общата професионална подготовка.
Все по-широко застъпено е обучението по предприемачество във висшите училища в страната. През 2015 г. са актуализирани 104 учебни планове и 38 учебни програми в 34 от общо 43 висши училища в страната, в които е включено обучението по предприемачество.
С изпълнението на тези мерки, България отговаря на препоръката на ЕК, че основното умение „предприемачество“ е застъпено в учебните програми в системата на началното, средното, професионалното и висшето образование.