IT секторНовини

Четири тенденции на хардуерния пазар през първата половина на 2016 година

През последните години хардуерният пазар се развива все по-динамично, нови типове устройства се появяват напрекъснато, а няколко нови технологични подсегмента като виртуалната и разширената реалност, „Интернет на нещата“, 3D принтерите и „носимите“ (wearable) устройства обещават да променят отново правилата на играта в близко бъдеще.

През последните години хардуерният пазар се развива все по-динамично, нови типове устройства се появяват напрекъснато, а няколко нови технологични подсегмента като виртуалната и разширената реалност, „Интернет на нещата“, 3D принтерите и „носимите“ (wearable) устройства обещават да променят отново правилата на играта в близко бъдеще. И докато всички се подготвят за навлизането в живота ни на „умните“ мебели и часовници, летящите дрони и VR шлемовете, други традиционни подсегменти като настолните и преносими компютри отчитат спад, правейки сектора още по-непредвидим. Екипът на българския онлайн магазини за технологични продукти PCStore.bg публикува някои от най-интересните тенденции, които наблюдаваме в този сегмент през първата половина на 2016 година.

Производителите на мобилни устройства възлагаха много надежди на този сегмент, който обхваща разнообразни часовници, гривни, очила, дрехи и аксесоари, снабдени с дигитални функции и „интелигентност“. И докато някои концепции като например свързаните татуировки едва ли скоро ще добият масовост, то екипът на PCStore.bg наблюдава постепенно засилване на интереса към „умните“ часовници и гривни. Макар и създадени предимно за фитнес цели, някои такива устройства могат да добавят удобство към ежедневието ни и да ни спестят време, позволявайки да преглеждаме новите си електронни писма или съобщения буквално като на длан. И макар, че този подсегмент едва ли ще нараства с темповете, с които се очакваше от компаниите в ИТ индустрията, той със сигурност вече намира своето място в дигиталната екосистема и очакванията са интересът към него да се увеличава и у нас, макар и бавно.

Мнозина очакваха, че компютърът ще измести изцяло телевизора и ще се превърне в основно устройство за достъп до телевизионни предавания, но се случи точно обратното. Новите технологии за „умни“ телевизори, в съчетание с все по-високата резолюция на дисплеите всъщност повишиха интереса към този клас продукти, които вече заемат централно място в екосистемата за домашно забавление. А все по-достъпните технологии вече позволяват на домакинствата да се сдобият с пълноценен smart телевизор, с 30 или 40 инчов екран, операционна система Android и интернет достъп на цени под 800 лв. и достигащи в някои случаи дори до 500 лева. Факторът цена, в съчетание с появата на интересни нови технологии в този сегмент са в основата на нарастващия интерес към „умните“ телевизори през последните месеци, който се очаква да се увеличи с приближаването на двете големи спортни събития тази година – летните Олимпийски игри в Рио и Европейското първенство по футбол във Франция.

Този клас преносими устройства представлява лаптопи, които могат да се превърнат в таблет, най-често чрез откачане на модула с клавиатурата. Те комбинират възможността за работа с клавиши и тъчпад, както и с чувствителния на докосване екран. Сред предимствата им е и често изключително тънкият корпус, който се дължи на факта, че повечето важни компоненти се намират в таблета. Много от водещите производители заложиха на тази концепция, пускайки собствени модели. Данните от последните месеци обаче показват, че тя не успя да се наложи на пазара както у нас, така и в световен мащаб.

Новите продукти в сферата на виртуалната реалност (VR – Virtual Reality) бяха сред хитовете на големите технологични изложения в началото на годината – Consumer Electronic Show в Лас Вегас и Световният мобилен конгрес в Барселона, а фактът, че почти всички големи производители и онлайн корпорации се включиха в този сегмент, е показателен за неговото бъдеще. Въпреки това у нас все още се наблюдава спорадичен интерес към VR очилата и шлемовете, а създаването на локално българско VR съдържание също е в своя първоначален етап на развитие. Секторът е в очакване на своите първи хитове – игри, функционалности и приложения, които ще го превърнат от екзотична в масова технология и вероятно следващите месеци ще бъдат решаващи в това отношение.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *