IT секторНовини

Защо е важно да имате корпоративен блог?

Поддържането на блог е трудно, но изключително полезно

Едно от най-големите предимства на Интернет е възможността лесно да изразиш себе си и гледната си точка. Разбира се, често се злоупотребява с това, но в интернет пространството има място за всеки. 

 

Поддържането на блог е трудно, противно на очакванията, но изключително полезно начинание. То носи много позитиви за личностното, корпоративното ни развитие и социалния ни статус. Освен това може и да ни носи приходи. Различните видове блог носят различни позитиви, а те са толкова много, че не би ни стигнало времето, ако започнем да изброяваме. Затова в тази статия ще се насочим към корпоративния блог и защо си заслужава той да бъде поддържан.

 

Създаването на блог към вашия корпоративен сайт и редовното му поддържане е решение за всички предизвикателства, които постоянно променящата се сцена на интернет пространството поставя пред вашия бизнес. 

 

Освен че блогът е още един канал за дистрибуция и комуникация с вашите клиенти, той е човешкото лице зад вашата компания. Още повече, той е и от съществено значение за по-доброто ви представяне в онлайн търсачките като Google, Bing, Yahoo, Baidu и други. 

 

Имате шокиращо много възможности за това как да процедирате и каква информация да включите в своя блог. Правилното боравене с този инструмент е признак за сериозно отношение към вашата работа и качественото ѝ вършене. Съществуват няколко неписани правила, които е добре да знаете:

 

  • Информацията трябва да е полезна за вашите читатели. Очевидно се интересуват от индустрията, в която се намирате, щом са се озовали в блога ви. Хората са по-склонни да вярват на експертите в сферата, затова може да се докажете като такъв и по този начин да привлечете по-голяма аудитория. Или да заложите на „човешкото“ във вашия бранд – да разкажете неща от кухнята или да покажете лицата от вашия екип.
  • Информацията трябва да е интерактивна. Блогът е много лесен начин, по който можете да поддържате лична връзка с вашите читатели/клиенти. Освен личното отношение, информацията, представена по интересен начин чрез инфографики, снимки или видео, например, се приема в пъти по-добре от аудиторията. 
  • Отделяйте достатъчно време. Поддържането на блог е трудоемко начинание, което често се подценява. Но всичко това си заслужава! Все пак процесът – проучване, писане, редактиране и публикуване, е обемен и за една добра статия е нужно отделянето на достатъчно време за всичките съпътстващи процеси и дейности.

 

Качественият блог прави онлайн бизнеса още по-успешен. Чрез него се увеличава трафика към сайта ви, например. Честото публикуване и доброто поддържане на вашата платформа ще води не само заинтересувани потребители, но няма да остане незабелязано и от търсачките. Не е задължително да създвате съдържанието сами, може да намерите добър копирайтър или да се възползвате от копирайтинг услуги на някоя утвърдена уеб агенция на сравнително прилична цена.

 

В контекста на онлайн бизнеса, блогът вече е неизменна част от един успешен бранд. Той осъществява връзката между компанията и нейните клиенти, придава завършен вид на успешния дигитален бизнес и спомага за увеличаване на вашите онлайн продажби.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *