Новини

Професионалисти създадоха Център за анализ и кризисни комуникации

Доц. д-р Александър Христов, Любомир Аламанов и Даниел Киряков представиха новата платформа пред комуникационната общност в #theSite

Център за анализ и кризисни комуникации, който ще подготвя позиции и препоръки по управлението на кризи, бе създаден вчера. Инициаторите доц. д-р Александър Христов, Любомир Аламанов и Даниел Киряков представиха новата платформа на събитие за комуникационната общност у нас в theSite.

Центърът ще има за цел създаване на анализи и прогнози за комуникационни кризи, оценка на потенциалните комуникационни рискове, препоръки за създаване на процедури по превенция и реакция в случай на криза. Ще се инициират и провеждат лекции, обучения, тренировъчни упражнения, както и изследвания на различни организации за готовността им за посрещане и адекватно управляване на възможни комуникационни кризи.

Центърът за анализи и кризисни комуникации ще се развива като отворена самостоятелна платформа, готова да приеме анализи и материали от всеки комуникационен експерт. Платформата ще бъде насочена към оценка на риска за комуникационна криза от дейността на държавни и общински институции и администрации, както и на компании, на представители на неправителствения сектор и на браншови организации и сдружения.

„Съвременният свят се мени много динамично. Липсата на комуникация може да превърне и най-положителната инициатива в тотална катастрофа. До сега не е имало Аналитичен център за оценка на риска, който да помага на институциите с професионални анализи. Много от кризите могат да се избегнат с открита, честна и достатъчна информация. Както често казвам, липсата на информация поражда само чудовища…“, коментира Любомир Аламанов.

„Бързата и професионална реакция при кризисни ситуации е задължителна и това е част от отговорността, която институции и компании трябва да имат. А липсата на информация в първите часове може да доведе до истерия или дори протести сред част от хората. Нещо повече – да формират дългосрочни негативни мнения спрямо институции или общности. Докато се чудиш дали искаш или не искаш да си в медиите и в социалните мрежи, ти вече си там. Това трябва да се управлява“, подчерта д-р Александър Христов.

„Новото начинание надгражда опита на отделните личности, за да донесе ползи както на ПР-специалистите, на ПР-общността, така и на институции и работодатели. Ще се стремим да вдъхнем повече увереност у ПР-колегите и у ръководителите да оценяват както комуникационните рискове, така и силата и стойността на достоверната информация и общуването с публиките. Сред целите ни е да надградим компетенциите на заинтересованите страни, за да могат или да не допускат комуникационни кризи, или да излизат от тях с по-малко репутационни щети“, посочи Даниел Киряков.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *