Новини

Най-често срещаните грешки оптимизация на сайт

Преди да съществуват търсачките, със сигурност SEO оптимизацията е била ненужна и непозната. Днес обаче не можем да си представим живота без Google и дигиталният маркетинг. Нещо повече, не можем да си представим как един бизнес би бил начело в неговия си бранш без онлайн присъствие, дигитална реклама или SEO оптимизация. Фирми, като SeoWebDesign, които имат години опит в оптимизацията за търсачки и дигиталният маркетинг разкриват кои са най-често допусканите грешки. Нека да видим за какво предупреждават специалистите.

Конкуренцията винаги е съществувала, само че днес тази война се води на различен фронт – дигиталният. Важно е всяка компания да разказва за бизнеса си, като същевременно достига до най-важната за нея аудитория. Кой бизнес не би искал да бъде откриван на първа страница в Google? SEO критериите обаче се променят всеки път, когато Google променя своя алгоритъм и сайтовете е необходимо да започнат да отговарят на нови изисквания. За да останете пред конкуренцията, трябва да сте наясно с предизвикателствата, пред които е изправен всеки един сайт.

Използването на всички ключови думи

Да пренаситиш един сайт с ключови думи със сигурност ще ти осигури едно от последните места в класирането. Преди около 20 години това е била полезна, а не вредна тактика, но днес вече не се прави. SEO специалистите заобикалят пренасищането с ключови думи и ги вмъкват само в мета описанията и заглавията. Ако обаче ключовите думи са просто изброени в мета описанието, то те няма да донесат полза за потребителите и те няма да кликнат върху този резултат. Човек, който търси даден продукт би кликнал върху мета описание, което включва ключовата дума за продукта, но в логическо изречение, предоставящо и допълнителна информация.

Различните инструменти за SEO оптимизация, дават различна оптимална наситеност с ключови думи, така че най-доброто, което можете да направите е да се опитвате винаги да ги използвате логично и последователно. Вашият текст, независимо дали става въпрос за този в мета описанието или за този, който е на самата страница, трябва да бъде интригуващ и полезен за хората. Фокусирайте се върху това какво искате да разкажете, а не върху самите думи. По този начин ще употребите и много синоними и ще разширите семантичното ядро – похват, който е високо оценяван от Google.

Изграждането на индивидуални уеб страници за отделни ключови думи

Това е стратегия, която работеше много дълго време, но днес и тя е по-малко предпочитана. Когато създавате отделни страници за специфичните ключови думи, вие рискувате не само да пренаситите с ключови думи, ами и да влошите контекста, в който се използват. Днес добрата практика предполага да притежавате само една страница с всички подобни по смисъл ключови думи, събрани в нея. В  противен случай, актуализации, като Hummingbird, ще повлияят на класирането ви негативно.

Както вече споменахме, най-добре е да се фокусирате върху предлагането на ценно и полезно съдържание, а не на такова, което е насочено да изглежда само пълно с ключови думи.

Съобразете уеб сайта си с мобилното търсене

Сигурни сме, че сте чували, че трябва да се съобразите с мобилния трафик. Сигурни сме и че знаете, че повечето хора днешно време търсят информация през телефоните си, а не през настолен компютър. Въпреки това обаче, съобразявате ли се с тези факти или просто ги знаете? Мобилните потребители взаимодействат със съдържанието по различен начин. Ключовите думи са по-кратки, потребителите търсят по-големи бутони, по-голям шрифт, по-лесно четене и визуализиране на информацията. Цялото ви съдържание трябва да е пригодено за мобилно търсене. Важно е заглавието на страницата, да не покрива целия екран, да имате достатъчно празно пространство, за да може отделните елементи „да дишат“. Нужно е и ключовите ви думи да включват и въпроси, така както биха ги задали хора, които в същото време правят и друго нещо, например шофират, говорят с приятели или др.

Не забравяйте локалната оптимизация

Според данни, 4 от 5 човека търсят локално продукт или услуга, когато отправят заявка в Google. Освен това 18% от хората, търсещи локално, са направили и покупка. Локалното SEO е от решаващо значение за вашия маркетинг, но оптимизирането за него може да бъде доста трудно. Има три основни фактора, които влияят на локалното SEO. Ето кои са те:

  • Уместност: Google трябва да разбере вашия бизнес, за да може да съобрази малката ви обява със съответните думи за търсене. Предоставете подробна и пълна информация за вашия бизнес.
  • Разстояние: Ако потребителят не е посочил местоположение, Google ще вземе предвид всичко, което знае за местоположението му.
  • Известност: Ако вашият бизнес е добре известен офлайн, Google ще вземе това предвид. Той също така ще вземе предвид информацията, която има от мрежата, като връзки и статии.

Наложително е да попълните колкото се може повече полета в My Business, така че информацията, която имат, да е възможно най-точна, за да ви осигури по-добра видимост.

Предоставено от: https://seo-webdesign.bg/

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *