post

Компанията е първият пивовар със соларна инсталация в България

ЗАГОРКА, част от корпорация Heineken, инсталира соларен парк в пивоварната в град Стара Загора. Първите фотоволтаични панели на новата инсталация са вече монтирани, а пивоварната ще може да захранва част от производството си със зелената енергия от тях съвсем скоро. Решението е част от глобалната стратегия на компанията и е поредната предприета стъпка в борбата за намаляване на въглеродните емисии, като част от платформата за устойчиво развитие „Създаваме по-добър свят“.

Соларният парк е първият по рода си сред пивоварните в България и ще даде възможност за набавяне на енергия, изцяло от слънцето чрез фотоволтаични модули. По този начин ЗАГОРКА получава по-голяма самостоятелност по отношение на употребата на енергия. Очакваните прогнози са консумацията да намалее драстично на годишна база, спрямо тази до момента, което ще доведе до по-ниски нива на използваното електричество и ограничаване на въглеродните емисии. Последните бяха намалени със 70% през 2020 г. в резултат от използването на 100% зелени хладилни витрини на пазара, а 24% са спаднали при логистичните процеси на компанията.

Със соларния парк ЗАГОРКА затвърждава усилията си за постигане на целите на стратегията си до 2030 – използването на изцяло възобновяеми източници на енергия в процеса на производство. Това е само една от амбициите на обновената стратегия на пивоварната „Създаваме по-добър свят“ и обуславя важна част от новата устойчива EverGreen стратегия за растеж в глобален аспект.

 

За ЗАГОРКА АД, част от корпорация HEINEKEN

Пивоварна Загорка навлиза във втория век от своите операции в Стара Загора. Още от откриването на „Бирарията”  през 1902 г. от  д-р Кожухаров, пивоварната се превръща в символ на града, а Загорка е любимата бира на поколения българи. През 1994 г. „Загорка” АД се присъединява към глобалното семейство на HEINEKEN.

„Загорка“ АД се ангажира да развива своя бизнес устойчиво и отговорно чрез платформата си за устойчиво развитие „Създаваме по-добър свят“ компанията насочва своите усилия в шест сфери, в които може да направи положителна промяна: намаляване на въглеродните емисии, опазване на водните ресурси, устойчиви ресурси, отговорна консумация, израстване с местните общности, безопасност и здраве. Дългогодишните усилия на компанията са оценени от консуматори и престижни конкурси за социална отговорност. През 2013 г. МОСВ отличава „Загорка” АД с наградата „Зелена България” за бизнес с цялостен принос за опазване на околната среда.

Портфолиото на компанията предлага разнообразие от висококачествени продукти, които отговарят на вкуса на взискателния български потребител – Загорка, Heineken, Ариана, Starobrno, Amstel, Stolichno, Desperados, Sol и сайдерът Крадецът на ябълки. Безалкохолните предложения за любителите на бира с 0.0% алкохол: Загорка 0.0%, Heineken 0.0% и Ариана Радлер 0.0%. Загорка, Ариана и Stolichno са най-награждаваните български марки бира за своето качество от междуналодният институт за качество Monde Selection.

Инвестициите, направени от Загорка, за реализиране на устойчиви практики за 2020 г. са 653 000 лв.

За повече информация за компанията и нейните продукти: www.zagorkacompany.bg

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *