post

Защо бизнесът се нуждае от имейл маркетинг? Отговорът е прост – защото той работи за увеличаване на приходите и подобряване на репутацията на компанията. Разбира се, ако използвате този инструмент разумно. Изпращайте само полезни имейли и не прекрачвайте фината граница, която разделя важната информация от спама.

Съществуват няколко вида важни писма, които трябва да бъдат включени в маркетинговия план на всяка компания.  Нека да ги разгледаме.

Рекламни писма

Целта тук е да рекламирате продукт или услуга, за да накарате клиента да направи покупка.

Рекламните писма са лаконични, специфични, подготовката им не отнема много време. Нуждаете се от красиви снимки, кратък списък на ползите от покупката и силен стайлинг.

Съвети за създаване:

Пишете кратко и ясно. Клиентите не желаят да губят много време в четене на промоционални имейли. Но ако напишете достъпна оферта, тя няма да бъде игнорирана.

Създайте усещане за неотложност. Помогнете на клиента да вземе бързо решение, за да не му оставите време да се колебае.

Краткостта е пътят към портфейла на купувача. Рекламните писма не изискват много обяснения и допълнителна информация.

Информиране за нови продукти

Уведомяване на клиентите, когато са пристигнали нови артикули. Това също е форма на промоционална поща. Вие информирате клиентите си за актуализацията на асортимента и клиентите, които се интересуват от нови продукти веднага ще направят покупка.

Ще трябва да отделите време за висококачествена снимка на новия продукт. В този случай също няма нужда от много текст, а  само от основните характеристики.

Съвети за създаване:

Изпратете своя бюлетин веднага щом артикулът пристигне. Възползвайте се от шанса да останете пред конкуренцията и да покажете, че реагирате на новите тенденции. И вашите клиенти винаги ще бъдат в тенденция.

Фокусирайте се върху снимката. Покажете своя нов продукт в целия му блясък. Този тип писмо съдържа повече изображения, отколкото текст.

Предайте значението в темата. Заглавието е определящият фактор дали абонатите ще отворят имейла. Обяснете в темата, че имате нов и интересен продукт.

Фирмени новини

Тук целта е да се информират клиентите за фирмените новини, свързани с марката и укрепването на взаимоотношенията с целевата аудитория.

Необходими са малко усилия и въображение, за да създадете бюлетин, който ще представлява интерес за вашите читатели.

Съвети за създаване:

Бъдете кратки. Никой няма да чете дълги имейли. Опитайте се да представите информацията кратко и по същество. Вземете изображения, вмъкнете ясни призиви за действие – четете, изтегляйте, гледайте видеоклипове и т.н.

Дизайнът трябва да е прост. Разделете имейла с новини на блокове, за да улесните навигацията на читателя.

Препоръки и съвети относно използването на стоките

Целта е да предложите на клиентите съвет как да извлечете максимума от вашия продукт. По този начин помагате на купувачите да разберат продукта и увеличавате авторитета си в пазарния сегмент, който заемате.

Ще трябва да отделите време, за да помислите как да представите голямо количество информация в достъпен за читателя стил.

Съвети за създаване:

Създавайте полезно съдържание. Ключът към успеха на този тип имейл маркетинг е предоставянето на потребителите на съветите, които искат. Помогнете им да решат всички проблеми, които могат да имат. И най-важното, дайте препоръки как клиентите ще решат проблемите с вашия продукт или услуга.

Ако продавате уреди, изпратете имейл със съвети как да използвате някои от функциите. Вашият продукт оборудване за баня ли е? Дайте препоръки за инсталирането. Без значение какъв е вашият бизнес, създайте имейл, който ще бъде от полза за вашите клиенти.

Внимавайте да няма граматически, пунктуационни и стилистични грешки. Нищо не намалява авторитета повече от грешките, направени в текст или неправилно формулирана фраза. Между другото, проверете всички имейли преди изпращане, независимо от темата.

Образователни имейли

Целта е да предоставите на клиентите специфични за индустрията знания, свързани с вашия бизнес или продукт. Това добавя доверие и помага за изграждането на добри отношения с тях.

Вашите писма трябва да демонстрират професионализъм, но да представят информация на език, достъпен за всички.

Съвети за създаване:

Предложете подходящо съдържание. Създайте бюлетин, който ще бъде полезен за вашите получатели. Дайте съвети, които ще прилагат в живота и в работата. Осигурете възможност за придобиване на нови знания. Клиентите ще бъдат благодарни.

Придружете всяка история със свързани изображения. Така че абонатът веднага да разбере какво ще прочете. Връзката ще отведе клиента към вашия сайт, където материалът се намира в пълен вид. Това също е добър начин да популяризирате бизнеса си и да привлечете трафик към вашия сайт.

Рекламата също би била уместна в тази серия от писма. Но в малко количество и по темата. Поставете основния акцент върху информацията.

Напомняния

Целта е да информирате клиентите, че по-рано поръчан продукт е на изчерпване или че промоцията изтича.

Обмислете текста за важността на повторното закупуване или подновяване и го допълнете с подходящи изображения.

Ако вашата компания продава продукти, които трябва непрекъснато да се попълват, имате късмет. Но как да убедите клиентите да го направят с вас? Същото се отнася и за услугите, предоставяни редовно. Например касети за принтери, лекарства и храна за домашни любимци, интернет, телевизия и др.

Съвети за създаване:

Необходим е ясен призив за действие. Целта на имейлите с напомняния е да насърчат клиентите да правят покупки или да поръчват услуги редовно. Направете връзка към тези продукти, които клиентът вече е купил. И предложете свързани.

Обяснете необходимостта от повторно закупуване. Клиентът трябва ясно да разбере защо е важно да се попълнят запасите от закупени по-рано стоки или да се поднови услугата. Освен това можете да предоставите ограничена във времето отстъпка на редовни клиенти, за да насърчите клиентите да направят бърза поръчка.

Имейл маркетингът има своите специфики. Ако искате да бъде успешен и да ви помага за развитието на вашия бизнес, най-добре би било да оставите всичко в ръцете на професионалистите. Те със сигурност ще постигнат добри резултати за вас.

Пример за това е www.primedigital.bg, където ще откриете всякакви дигитални маркетингови услуги, включително и имейл маркетинг, подготвен от специалисти и експерти в областта.

И най-добрият продукт, както и на най-добрата услуга, може да остане незабелязана, ако нямате достатъчно добър рекламен екип. Наемането на такъв струва скъпо, затова е по-добре да използвате услугите на професионалните маркетингови агенции. Те ще направят всичко необходимо, така че да останете напълно удовлетворени, а бизнесът ви да се развива и разширява.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *